کریپتو

۷۹ مورد از ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو در طول هفته‌ گذشته بازدهی منفی به ثبت رساندند تا هفته دوم تابستان به هفته ریزشی کریپتو تبدیل شود با این حال رشد نجومی قیمت میم‌کوین‌های بی‌نام و نشان با اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش از بازار بالاست منجر به جذب تازه‌واردها به بازار رمزارزها شده‌است . احتمال پیدا کردن میم‌کوین‌هایی مثل شیبا پیش از پامپ قیمتی ۱ در مقابل ۱ میلیون است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیشتر رمزارزها در طول هفته‌ دوم تیرماه کمتر از ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد و این بهانه‌ای شد تا کریپتو یک هفته‌ کاهشی را پشت سربگذارد. البته بیت‌کوین با وجود کاهش قیمت ۱ درصدی در کانال ۳۰ هزار دلار باقی‌ماند ولی از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم، ۷۹ مورد بازدهی منفی به ثبت رساندند.

نوسانات هفتگی بازار رمزارزها در هفته دوم تیرماه به قرار نمودار زیر است:

احتمال پیدا کردن میم‌کوین قبل از پامپ چقدر است؟

بازدهی بسیاری از رمزارزها در طول هفته‌گذشته منفی بود ولی در نیمه سبز بازار میم‌کوین‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای کردند. از طرفی قیمت تتر نیز در صرافی‌های داخلی به کانال ۵۱ هزار تومان بازگشت.

نیمه سبز بازار

رمز ارز BONE با بازدهی بیش از ۵۰ درصد صعودی‌ترین رمزارز هفته بود. چند هفته قبل قیمت هر توکن از این رمزارز حدود ۷۰ سنت بود ولی در این هفته با قیمتی بالاتر از ۱ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. با این حساب بازدهی رمزارز Bone در طول ماه گذشته بالاتر از ۱۰۰ درصد بود.

وضعیت سایر رمزارزهای صعودی هفته به قرار جدول زیر است:

احتمال پیدا کردن میم‌کوین قبل از پامپ چقدر است؟

سولانا پس از ریزش چند هفته قبل یک بار دیگر موفق شد به بالاتر از ۲۰ دلار صعود کند. البته قیمت سولانا در بازار صعودی دو سال قبل نزدیک به ۲۶۰ دلار بود و امروز برای باقی‌ ماندن در کانال ۲۰ دلار تلاش می‌کند. سایر رمزارزهای صعودی این هفته‌ نیز شرایطی شبیه به سولانا دارند، مانند آواکس یا AAVE که نسبت به سقف قیمتی خود فاصله زیادی دارند.

نیمه قرمز بازار

شدت کاهش قیمت‌ها در نیمه قرمز بازار زیاد نیست و به تعبیر کارشناسان پس از روند صعودی چند هفته قبل، این کاهش قیمت تنها یک اصلاح است با این حال قیمت ZEC پر حاشیه حدود ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد.

احتمال پیدا کردن میم‌کوین قبل از پامپ چقدر است؟

بازار رمزارزها در فاز ریزشی بدون حد و مرز عمل می‌کند و گاهی قیمت‌ یک رمزارز در دوره یک هفته‌ای بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند در نتیجه کاهش قیمت زیر ۲۰ درصد فقط اصلاح است.

میم‌کوین به روایت کریپتو

رمزارزها در کریپتو کارنسی به دو دسته تقسیم می‌شوند، بخش اول رمزارزهایی با پروژه‌های معتبر هستند و برای حل یک مشکل به صورت غیر متمرکز، طراحی شده‌اند، این پروژه‌ها شاید کمتر از ۱ درصد کریپتو را شامل می‌شوند. بخش دوم رمزارزها شت‌کوین یا میم‌کوین هستند که تعاریف متفاوتی دارند. در کریپتو ایجاد یک رمزارز هزینه‌ای ندارد و هر کاربر معمولی می‌تواند یک رمزارز بسازد. به همین دلیل بیش از چند هزار رمزارز کریپتو بدون هدف طراحی شده‌اند. تعداد این نوع رمزارزها به بیش از ۲۰ هزار مورد می‌رسد و نهنگ‌ها در بازه‌های زمانی مختلف قیمت یکی از این میم‌کوین‌ها را چند صد برابر می‌کنند!

اگر دو سال قبل ۱ میلیون تومان رمزارز شیبا خریده‌ بودید، سرمایه شما پس از پامپ قیمتی به بیش از ۱ میلیارد تومان می‌رسید ولی مسئله اینجاست که این اقدامات به صورت پنهانی توسط نهنگ‌ها انجام می‌شود. طی ماه‌های گذشته تعداد میم‌کوین‌های پامپ شده افزایش پیدا کرد از PEPE گرفته تا BONE یا حتی رمزارز ترامپ! درمقابل کاربران آماتور با رویای ثروتمندشدن در یک شب سرمایه‌ سنگینی وارد سایه‌چاله شت‌کوین‌ها می‌کنند. برخی از کارشناس‌نماها نیز در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ و وعده معرفی میم‌کوین‌های پامپی در تلاشند تا دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهند ولی مسئله ایجاست که پیدا کردن میم‌کوین‌ها پیش از پامپ قیمتی غیرممکن است.

در میان بیش از ۲۰ هزار رمزارز غیر معتبر شاید فقط قیمت ۱ مورد در طول ماه افزایش قیمت شدیدی داشته‌ باشد در حالی‌که سرمایه‌ شما در بیش از ۱۰ هزار میم‌کوین دیگر نابود خواهد شد. احتمال برنده شدن در این لاتاری ۱ در مقابل ۱ میلیون است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =