رمز ارز

بازار رمزارزها خردادماه را کم‌نوسان آغاز کرد اگرچه از ۱۰۰ رمز ارز برتر از نظر حجم بازار بیش از ۷۰ رمزارز بازدهی منفی به ثبت رساندند ولی نوسانات در هفته اول خرداد محدود به بازه کوچکی بود و شاخص‌های بازار همچنان نشانی از آغاز روند صعودی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها در طول هفته‌گذشته کم‌نوسان بود و بیشتر تعداد رمز ارزها در بازه مثبت تا منفی ۵ درصد نوسان کردند. قیمت بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال نیز نزدیک به ۱ درصد کاهش پیدا کرد در مقابل اتریوم کمتر از ۰.۵ درصد رشد کرد با این حال بررسی نوسانات هفته گذشته نشان می‌دهد تعداد رمزارزها با بازدهی منفی به مراتب بیشتر از رمز ارزهایی با بازدهی مثبت بود.
هفته کم نوسان کریپتو
از ۱۰۰ رمز ارز برتر کریپتو از نظر حجم بازار ۷۴ رمزارز بازدهی هفتگی منفی به ثبت رسانده‌اند و ۲۶ مورد نیز مثبت بودند. تنها قیمت ۲ رمزارز در طول هفته بیش از ۱۰ درصد رشد کرد در مقابل قیمت ۴ رمز ارز بیشتر از ۱۰ درصد منفی شد.

نیمه سبز و قرمز بازار
افزایش قیمت یا ریزش‌های چند ده درصدی اتفاقی طبیعی در کریپتو است ولی هفته‌گذشته نوسانات کریپتو محدود بود. رمزارز GMX با افت ۱۴درصدی ریزشی‌ترین رمزارز هفته بود در حالی که رمز ارز HT با رشد ۱۲.۶ درصدی سبزترین رمز ارز لقب گرفت. وضعیت تعدادی از نوسانی‌ترین رمزارزهای هفته نیز به قرار جدول زیر است:

هفته کم نوسان کریپتو

هفته گذشته نوسانات قیمتی در رمز ارزهایی با حجم بازار پایین، بیشتر از ۱۰۰ رمز ارز برتر کریپتو بود. برای مثال قیمت توکن PAPI بیش از ۳۵ درصد ریخت و توکن CEO بیش از ۴۰ درصد رشد کرد.

شاخص‌های کریپتو
داده‌های شبکه نشانه‌هایی احتمالی از آغاز روند صعودی در بازار رمزارزها به نمایش می‌گذارد برای مثال موجودی بیت‌کوین در صرافی‌ها به کف تاریخی مهمی رسیده‌ است ولی شاخص‌های کریپتو آغاز روند صعودی را تایید نمی‌کند. دامیننس یا نفوذ بیت‌کوین برای عبور از ۴۸ درصد ناتوان است. اگر این سطح شکسته‌ شود احتمالا به معنای آغاز روند صعودی بیت‌کوین خواهد بود. در مقابل دامیننس یا نفوذ تتر همچنان روندی صعودی دارد.
صعود دامیننس تتر یعنی سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو پول نقد را به رمزارز ترجیح می‌دهند. در بازار صعودی کریپتو دامیننس تتر کمتر از ۳ درصد بود و امروز بالاتر از ۷ درصد قرار دارد. شاخص های توتال۱، توتال ۲ و توتال ۳ نیز نشانه‌ای از افزایش حجم بازار یا ورود پول به کریپتو ندارد. اگرچه این شاخص‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران فعلا بیت‌کوین و اتریوم را نسبت به سایر رمزارزها ترجیح می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =