• ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 42094
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

ریزش قیمت بیت‌کوین در طول دو هفته گذشته، شاخص ترس و طمع را به عدد ۳۴ رساند. قرار گرفتن شاخص ترس و طمع در این محدوده به معنای سیطره ترس بر کریپتو کارنسی است با این حال بعضی از رمز ارزها در طول هفته گذشته بازدهی بیش از ۲۰ درصدی به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته کمتر از ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاخص ترس و طمع به عدد ۳۴ یعنی " ترس" رسید. با این حال کریپتو هفته‌ ریزشی را پشت سر نگذاشت بلکه از ۱۰۰ رمز ارز برتر بازار ۲۸ مورد بازدهی مثبت به ثبت رساندند.

نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار نمودار زیر است:

ترس بر کریپتو سایه افکند

در نوسانات هفته‌ قبل بازار کریپتو وزنه به نفع نیمه قرمز بازار سنگینی می‌کند البته سخنرانی رییس فدرال رزرو در روز جمعه منجر به ریزشی شدن بخش بزرگی از بازار رمزارزها شد و اگر این سخنرانی نبود شاید کریپتو هفته یک دست سبزی را سپری می‌کرد. با این حال اخبار یکی دو هفته گذشته روند صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها را متوقف کرد.

ترس بر کریپتو سایه افکند

بیت کوین ۸ ماه قبل از محدوده ۱۶ هزار دلار وارد یک روند صعودی شد و تا نزدیک قیمت ۳۲ هزار دلار نیز رشد نمود ولی روند کلی قیمت بیت‌کوین از دو هفته قبل نزولی شد و احتمالا باید منتظر کاهش بیشتر قیمت تا کانال ۲۵ هزار و ۲۰ هزار دلار بود. با این حساب در صورت ادامه روند ریزشی قیمت بیت‌کوین باید منتظر کاهش قیمت شدید سایر رمزارزها بود. ضمن اینکه شاخص‌ها در کریپتو نیز در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

شاخص دامینس تتر پس از چند ماه به بالاتر از ۸ درصد رسید یعنی فعالان کریپتو ترجیح می‌دهند به جای رمزارز، پول نقد نگه‌داری کنند. به تعبیر آنها امکان ریزش قیمت‌ها و خرید در کانال‌های قیمتی پایین‌تر وجود دارد.

نیمه سبز بازار

رمز ارز BONE با بازدهی ۲۱ درصدی سبزترین رمزارز ‌هفته بود. این رمزارز در دسته میم‌کوین‌ها قرار می گیرد و طی ماه های گذشته پس از یک پامپ قیمتی در میان ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو جا خوش کرد. قیمت این رمز با وجود رشد هفته گذشته نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده حدود ۹۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

ترس بر کریپتو سایه افکند

رمز ارز پیام رسان تلگرام یعنی TON در طول هفته‌های گذشته همیشه در میان پربازده‌ترین رمز ارزها قرار می گیرد. قیمت TON حدود ۲۵۰ درصد بالاتر از پایین ترین قیمت تاریخی خود معامله می شود.

نیمه قرمز بازار

نیمه قرمز بازار رمزارزها در طول هفته گذشته پررنگ‌تر از نیمه سبز بود و به دنبال آن رمز ارز PEPE باز هم منفی‌ترین رمز ارز هفته نام گرفت. این رمزارز اگرچه نسبت به کف قیمتی بیش از ۱۴۰۰ درصد رشد کرده است ولی با سقف قیمتی خود فاصله زیادی دارد. اکنون قیمت هر PEPE معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۸۷۱۴ دلار است.

ترس بر کریپتو سایه افکند

بسیاری از رمز ارزهای ریزشی بازار پروژه های معتبری هستند که تا ۳ سال قبل چشم انداز مثبتی نسبت به آینده قیمتی آنها وجود داشت مانند رمز ارز FIL، این رمزارز تا قیمت ۴۲۰ دلار نیز پیش روی کرد و فعالان بازار انتظار داشتند فایل کوین هزار دلاری شود ولی امروز قیمت هر فایل کوین ۳ دلار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =