• ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
  • کد خبر: 42956
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

هفته‌ گذشته قیمت بیت‌کوین در بازار رمزارزها حدود ۲.۴ درصد رشد کرد و در کانال ۲۶ هزار دلار باقی‌ماند با این حال شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده ۳۸ یعنی ترس قرار دارد و سایر شاخص‌ها آغاز روند صعودی در بازار را تایید نمی‌کنند. با این حال قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار و ریال رشد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته حدود ۲.۴ درصد افزایش یافت‌ و در کانال ۲۶ هزار دلار باقی ماند ولی شرایط کلی بازار رمزارزها ثابت بود. از ۱۰۰ رمزارزبرتر بازار ۷۶ مورد نوسانات هفتگی بین منفی ۵ درصد تا مثبت ۵ درصد ثبت کردند و بازار رمزارزها هفته آرامی را پشت سر گذاشت ولی شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده ۳۸ یعنی ترس قرار گرفته‌ است.

رشد قیمت ریالی بیت‌کوین در هفته‌ گذشته

هفته گذشته داده‌های اقتصادی مهمی از کشورهای بزرگ جهان منتشر شد و بیت‌کوین در واکنش به این داده‌ها کمی ریزشی شد ولی خیلی سریع ریزش خود را جبران کرد و به سطح ۲۶ هزار دلار بازگشت. قیمت اتریوم نیز در سطح هزار و ۶۰۰ دلار حفظ شد ولی با افزایش قیمت تتر در بازار داخلی قیمت بیت‌کوین و اتریوم نسبت به تومان رشد کرد. این هفته‌ قیمت بیت‌کوین به سطح ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت ریالی بیت‌کوین در هفته‌ گذشته

هفته گذشته از ۱۰۰ رمزارزبرتر بازار ۵ مورد بازدهی بالاتر از ۱۰ درصد ثبت کردند و ۴ مورد نیز بیشتر از ۱۰ درصد نزولی شدند.

نیمه سبز بازار

رمزارز RUNE با رشد نزدیک به ۲۰ درصدی صعودی‌ترین رمزارز هفته بود. قیمت RUNE طی هفته‌های گذشته با شدت زیادی صعودی بود و اگرچه نسبت به سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارد ولی نسبت به کف تاریخی‌ بیش از ۱۱ هزار درصد رشد کرده‌ است. سایر رمزارزهای صعودی هفته به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت ریالی بیت‌کوین در هفته‌ گذشته

بازار رمزارزها در طول سال گذشته روند صعودی نداشت ولی تعدادی از رمزارزها مانند TON بازدهی بالایی به ثبت رساندند. رمزارز TON در این هفته ۱۸.۷ درصد رشد کرد.

نیمه قرمز بازار

نیمه قرمز بازار در طول هفته‌ گذشته کمرنگ‌تر از نیمه سبز بازار بود با این حال دو رمزارز ASTR و APE بالاترین بازدهی منفی هفته را به ثبت رساندند. نزولی‌ترین رمزارزهای هفته به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت ریالی بیت‌کوین در هفته‌ گذشته

بسیاری از پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در طول یک سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند ولی در این هفته‌ها بازدهی منفی دارند مانند آیوتا؛ این رمرزارز یکی از قدیمی‌ترین‌ها در حوزه هوش مصنوعی است ولی هفته‌های خوبی را سپری نمی‌کند.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

شاخص‌ها در بازار رمزارزها شرایط ایده‌آلی برای آغاز یک روند صعودی ندارند. برای مثال شاخص توتال یعنی حجم کل بازار رمزارزها دوباره گارد نزولی گرفت و اگر فقط تا کف قبلی ریزشی شود قیمت بیت‌کوین نیز کانال ۲۰ هزار دلار را از دست خواهد داد.

رشد قیمت ریالی بیت‌کوین در هفته‌ گذشته

صعود قدرتمند دامیننس تتر بیانگر علاقه فعالان بازار به نقد بودن سرمایه را نشان می‌دهد. دامیننس تتر در بالاترین سطح تاریخی خود یعنی نزدیک ۸ درصد قرار دارد در حالی‌که پیش از آغاز هر روند صعودی در بازار رمزارزها دامیننس در محدوده کمتر از ۳ درصد قرار داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =