• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
  • کد خبر: 37563
  • readingTime: ۱ دقیقه
رمز ارز

شاخص ترس و طمع از بازگشت ترس به بازار رمزارزها خبر می‌دهد. افزایش قیمت بیت‌کوین تا مرز ۳۰ هزار دلار باعث‌ شده بود شرایط حاکم بر بازار از حالت ترس به حالت طمع تغییر کند ولی با ریزش قیمت بیت‌کوین به سطح ۲۶ هزار دلار بازی عوض شد. در این هفته آلت‌کوین‌ها ریزش بیشتری نسبت به بیت‌کوین تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌کوین برای گذشتن از سطح قیمتی ۳۰ هزار دلار ناتوان بود و بار دیگر تا ۲۶ هزار دلار ریخت. عملکرد بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته افت ۷.۲۱ درصدی بود. اتریوم نیز بیش از ۵ درصد ریخت تا چراغ سبزی برای کاهش قیمت‌ سایر آلت کوین‌ها در بازار رمزارزها باشد.

تغییر قیمت هفتگی ۱۰۰ رمز ارز برتر کریپتو از نظر حجم بازار به قرار نمودار زیر است:

ترس بر  بازار کریپتو سایه انداخت

در طول هفته گذشته از ۱۰۰ رمز ارز برتر کریپتو فقط ۹ مورد عملکرد قیمتی مثبتی به ثبت رسانده‌اند درحالی که قیمت ۶۵ رمز ارز کاهش پیدا کرده‌است.

با کاهش قیمت دو هفته‌ گذشته شاخص ترس و طمع در کریپتو به سطح «ترس» رسید با این حال هنوز مارکت‌کپ بازار بالاتر از ۱.۱۳ تریلیون دلار قرار دارد. فعالان بازار تمدید سیاست‌های انقباضی را دلیل اصلی ریزش رمزارزها می‌دانند، ضمن اینکه هفته گذشته کریپتو تنها بازار ریزشی نبود. قیمت‌ها در بازار فلزات و سهام نیز با قدرت کاهش پیدا کرد.

اکنون با شرایط حاکم بر کریپتو فعالان بازار برای هفته‌پیش‌رو نیز انتظار دارند قیمت‌ها کاهش پیدا کند. درصد پوزیشن‌های خرید به فروش در بخش فیوچز صرافی‌ها نیز حکایت از برتری فروشندگان نسبت به خریداران دارد.

نیمه قرمز بازار

در میان ۱۰۰ رمزارز برتر کریپتو از نظر حجم بازار، قیمت ۳۰ رمز ارز در طول هفته‌ گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد. رمز ارز Pepe با کاهش ۲۷% قیمت در صدر قرار می‌گیرد. سایر رمز ارزهای ریزشی هفته به قرار زیر است:

ترس بر  بازار کریپتو سایه انداخت

کاهش قیمت رمزارزها، با لیکویید شدن بسیاری از موقعیت‌های خرید در کریپتو همراه بود به طوری‌که در اواسط هفته چند صد میلیون دلار موقعیت خرید لیکویید شد.

نیمه سبز بازار

در نیمه سبز بازار رمز ارز KAVA سنگ تمام گذاشت و بیش از ۳۱% رشد کرد. رشد قیمت kava به دلیل اخبار بنیادی برای این رمزارز بود. پس از KAVA هیچ رمز ارزی رشد بیشتر از ۱۰% در هفته ثبت نکرد. سبزترین رمزارزها در طول هفته قبل به قرار جدول زیر است:

ترس بر  بازار کریپتو سایه انداخت

در نیمه قرمز بازار کاهش قیمت‌ها شدید بود ولی در نیمه سبز بازار افزایش قیمت‌ها چشم‌گیر نبود. عملکرد بسیاری از رمزارزها در نیمه سبز بازار کمتر از ۱% مثبت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =