کریپتو

بازگشت بیت‌کوین به کانال ۳۰ هزار دلار با افزایش تقاضا از سوی خریداران سازمانی همراه بود. میکرواستراتژی همچنان موجودی بیت‌کوین خود را افزایش می‌دهد، ضمن‌اینکه قیمت‌ آلت‌کوین‌ها نیز با شیب تندی در حال صعود است البته هنوز بازار با فاز صعودی فاصله بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کاهش نیم درصدی قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌ گذشته باعث شد تا تعداد زیادی از ارزهای کریپتو کارنسی نزولی باشند؛ با این حال در هفته کم‌نوسان پادشاه بیت‌کوین، بعضی از رمزارزها پرنوسان عمل کردند. نوسانات هفتگی ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم به قرار نمودار زیر است:

افزایش تقاضای خریداران سازمانی برای بیت‌کوین

بازدهی ۶۰ درصد از رمزارزها در طول هفته‌ گذشته منفی بود، در مقابل ۴۰ درصد از رمزارزها هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشتند. نمودار بالا نشان می‌دهد تعداد رمزارزهایی با بازدهی بالاتر از ۱۰ درصد بیش از ۳ برابر رمزارزهایی با کاهش قیمت بیش از ۱۰ درصدی بود.

نیمه سبز بازار

رمز ارز COMO با بازدهی بالای ۵۰ درصد پرچم‌دار بازار کریپتو در نیمه سبز بازار بود البته بازدهی ۵۱ درصد بیت‌کوین کش با نماد BCH بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت، زیرا قیمت بیت‌کوین کش در طول دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده‌است. این رمز ارز دو هفته قبل در کانال کمتر از ۱۳۰ دلار نوسان می‌کرد و امروز تا قیمت ۳۰۰ دلار کمتر از ۵ دلار فاصله دارد.

سایر رمزارزهای کریپتو با بیشترین بازدهی به قرار جدول زیر هستند:

افزایش تقاضای خریداران سازمانی برای بیت‌کوین

لایت‌کوین با نماد LTC یکی از رمزارزهای پر بازده هفته بود. این رمزارز تا چند ماه دیگر آماده هاوینگ خواهد شد. یعنی درآمد ماینرهای لایت کوین نصف می‌شود و در نتیجه با کاهش عرضه احتمال رشد قیمت این رمزارز وجود دارد.

نیمه قرمز بازار

در مقابل رکوردشکنی‌های بیت‌کوین‌کش در نیمه سبز بازار، قیمت رمزارز KAVA در طول هفته‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته‌ است و این هفته نیز پرچم‌دار ریزش در نیمه قرمز بازار بود. جدول زیر شامل بیشترین ریزش‌ها در نیمه قرمز بازار طی هفته‌ گذشته است:

افزایش تقاضای خریداران سازمانی برای بیت‌کوین

مقایسه نیمه سبز بازار با نیمه قرمز بازار نشان می‌دهد؛ اگرچه هفته‌ گذشته بخش بزرگی از بازار رمزارزها ریزشی بود ولی شدت ریزش‌ها کمتر از شدت رشد قیمت در رمزارزهای صعودی هفته است.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

داده‌های شبکه هر روز جذاب‌تر از دیروز می‌شود و از همه مهمتر اینکه سازمان‌ها شروع به خرید رمزارزهای معتبر بازار مانند بیت‌کوین یا اتریوم کرده‌اند. میکرواستراتژی بزرگترین شرکت دارنده بیت‌کوین مجدد حجم بیت‌کوین‌های خود را افزایش داده‌است، از طرفی نهنگ‌ها نیز با ولع بالایی بیت کوین و اتریوم می‌خرند به همین دلیل دامیننس تتر روند نزولی خود را آغاز کرده‌ است که این به معنای میل سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار به جای نگهداری پول نقد است.

افزایش تقاضای خریداران سازمانی برای بیت‌کوین

فعالان بازار معقتدند اگر دامیننس تتر موفق به شکست سطح ۶.۴۴ و سپس ۵.۸ شود با قطعیت باید منتظر آغاز روند صعودی در کریپتو بود. باتوجه به فاصله کوتاه تا هاوینگ بیت‌کوین نیز به نظر می‌رسد؛ کریپتو آماده یک رالی صعودی باشد. هر ۴ سال یک مرتبه پس از هاوینگ بیت‌کوین، روند بازار رمزارزها صعودی می‌شود؛ البته باید در نظر داشت امسال سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی دامن‌گیر بازارهای مالی شده‌ است. حالا باید دید آیا کریپتو با وجود این سیاست‌ها موفق به آغاز روند صعودی می‌شود؟ یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =