خودروسازی

چند ایالت آلمان از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا قوانین و مشوق‌های مرتبط با استفاده از فولاد کم‌کربن در صنعت خودرو را هماهنگ کند. هدف این اقدام، کاهش انتشار کربن، حفظ رقابت صنعتی اروپا و تضمین امنیت شغلی در صنایع فولاد و خودروسازی است. کارشناسان هشدار می‌دهند که در صورت ضعف در هماهنگی قوانین، اقتصاد آلمان ممکن است سالانه تا ۵۰ میلیارد یورو متضرر شود.

به گزارش ایراسین، یازده ایالت فدرال آلمان از رئیس کمیسیون اروپا، اورزولا فن‌درلاین، خواستند تا حمایت از استفاده از فولاد کم‌کربن در صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را تقویت کند. این درخواست در بیانیه‌ای رسمی از سوی انجمن فولاد آلمان (WV Stahl) اعلام شد.

این ابتکار توسط ایالت‌های زارلند و نیدرزاکسن مطرح شد، جایی که بخش عمده‌ای از تولید فولاد و خودروسازی کشور متمرکز است. ایالت‌ها بر لزوم ایجاد تعامل قانونی روشن میان دو بخش تأکید دارند تا گذار به بی‌طرفی کربنی هماهنگ و مؤثر باشد.

پیشنهاد ارائه‌شده شامل ایجاد مکانیزم‌هایی است که تولیدکنندگان خودرو را ترغیب کند تا فولاد با گواهی انتشار CO2 پایین خریداری کنند و بدین ترتیب ردپای کربنی کلی تولید خودرو کاهش یابد. این رویکرد همزمان رقابت‌پذیری شرکت‌های اروپایی و تحقق اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا را تقویت خواهد کرد.

فولاد سبز، پایه آینده صنعتی اروپا

کرستین ماریا ریپل، مدیرعامل WV Stahl، تأکید کرد که اتخاذ تصمیمات مرتبط می‌تواند پایه صنعتی اروپا را در برابر رقابت جهانی تقویت کند. او افزود: «فولاد پاک ساخت آلمان و اتحادیه اروپا باید اساس آینده صنعتی باشد و ایجاد مشوق‌های بازار برای احیای استفاده از فولاد سبز شرط کلیدی جذب سرمایه است.»

شرکت‌های متالورژیکی آلمان هم‌اکنون پروژه‌های گسترده‌ای در زمینه مدرن‌سازی و کاهش کربن اجرا می‌کنند. با این حال، انجمن فولاد تأکید دارد که برای سرعت بخشیدن به این فرآیندها، ایجاد محیط قانونی پایدار و قانون‌گذاری همکاری بین دو صنعت ضروری است. این اقدام امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ اشتغال و ارزش صنعتی اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند.

ریسک اقتصادی در صورت از دست رفتن تولید فولاد

مطالعه‌ای از اقتصاددانان دانشگاه مانهایم نشان داد که از دست دادن تولید داخلی فولاد می‌تواند سالانه تا ۵۰ میلیارد یورو به اقتصاد آلمان خسارت وارد کند. تحلیلگران هشدار دادند که اقتصاد این کشور در صورت بروز بحران جهانی فولاد و تعطیلی یا انتقال تولید به خارج، به شدت آسیب‌پذیر خواهد بود.

به طور کلی، همسویی قوانین و ایجاد مشوق‌های مشترک برای صنعت خودرو و فولاد، کلید کاهش انتشار کربن، حفظ اشتغال و تقویت رقابت‌پذیری صنعتی اروپا تلقی می‌شود. این اقدام می‌تواند نمونه‌ای از همکاری استراتژیک میان صنایع کلیدی برای تحقق اهداف اقلیمی و اقتصادی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =