• ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
  • کد خبر: 48297
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

بازار رمزارزها هفته گذشته را پرنوسان سپری کرد. قیمت بیت‌کوین به ۴۹ هزار دلار افزایش یافت و سپس تا ۴۲ هزار دلار ریخت. با این حال قیمت سایر رمزارزها به لیدری اتریوم هفته پر تقاضایی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌کوین در طول یک هفته به کانال ۴۹ هزار دلار صعود کرد و سپس تا ۴۲ هزار دلار ریخت با این حال سایر رمزارزها با لیدری اتریوم هفته پرتقاضایی را پشت سر گذاشتند. در روز پایانی هفته برآیند قیمت بیت‌کوین بیش از ۱ درصد منفی شد ولی برآیند قیمت اتریوم به نزدیک مثبت ۱۵ درصد رسید. تعدادی از رمزارزها نیز با رشدهای خیره‌کننده‌ای هفته را به پایان رساندند. برای مثال قیمت اتریوم کلاسیک ۵۱ درصد رشد کرد، قیمت هلیوم نیز در این هفته بیش از ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر ریزش ۷ هزار دلاری قیمت بیت‌کوین در پایان هفته نبود، بازدهی بسیاری از رمزارزها به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسید. با این حال افت پایان هفته قیمت بیت‌کوین باعث شد تا شاخص ترس و طمع تا محدوده ۶۳ عقب نشینی کند. این محدوده همچنان بیانگر طمع معامله‌گران است.

صعود رمزارزها با لیدری اتریوم

اگر شاخص ترس و طمع تنها ۴ واحد دیگر عقب نشینی کند وارد سطح خنثی خواهد شد. این شاخص در طول ۳۰ روز گذشته روند نزولی داشت. هفته گذشته حجم بازار رمزارز ها تا نزدیک ۱ هزار و ۷۷۰ میلیارد دلار افزایشی بود ولی در پایان هفته به ۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد دلار رسید.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد ریزش ناگهانی قیمت بیت‌کوین بسیاری از پوزیشن‌های بای در صرافی‌های ارز دیجیتال را لیکویید کرد. در این روزها اگرچه افرادی از رشد قیمت ارزهای دیجیتال سود می‌کنند ولی آمار صرافی‌ها نشان می‌دهد سرمایه افراد زیادی نیز در این نوسانات شدید صفر می‌شود.

سقف‌های ریالی یکی پس از دیگری شکسته می‌شود

بازار رمزارزها طی ماه‌های گذشته با شدت زیادی صعودی بود ولی قیمت‌ها همچنان نسبت به سقف تاریخی سال ۲۰۲۱ فاصله دارند، با این حال رشد قیمت تتر و دلار از سال ۲۰۲۱ تا کنون باعث شده تا رمزارزها سقف قیمت ریالی خود را بشکنند. هفته گذشته قیمت هر بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی به نزدیکی ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. این بالاترین قیمت ریالی بیت‌کوین است. قیمت اتریوم نیز پس از رشد پایان هفته به ۱۴۰ میلیون تومان رسید. اتریوم در حالی موفق به شکست سقف تاریخی خود شد که نسبت به سقف دلاری خود حدود ۴۸ درصد پایین‌تر است. بالاترین قیمت اتریوم در طول تاریخ ۴ هزار و ۸۹۱ دلار است.

تعدادی از آلت‌کوین‌ها نیز در طول روزهای اخیر به سقف ریالی خود نزدیک شدند ولی بسیاری از آنها با سقف ریالی فاصله زیادی دارند. برای مثال قیمت دوج کوین با سقف ریالی بیش از ۵۰ درصد فاصله دارد ولی سولانا در یک قدمی سقف معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =