• ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
  • کد خبر: 47702
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز دیجیتال

صعود قیمت بیت‌کوین به کانال ۴۰ هزار دلار و تثبیت در این محدوده با صعود قیمت سایر رمزارزها همراه بود. قیمت رمزارز سولانا از کف ۸ دلاری تا بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته‌ است. سایر رمزارزها نیز در هفته گذشته رشد قابل توجهی به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صعود بیت‌کوین به کانال ۴۰ هزار دلار و تثبیت در این محدوده با افزایش قیمت سایر رمزارزها همراه بود. اگرچه نزدیک شدن به پایان سال میلادی اندکی فشار فروش را در بیت‌کوین و اتریوم افزایش داد به همین دلیل در پایان هفته شاخص ترس و طمعه به محدوده ۶۸ یعنی طمع رسید.

ثبات قیمت بیت‌کوین، انفجار قیمت سولاناترس در بازار رمزارزها نسبت به یک ماه قبل افزایش یافته‌ است، زیرا شاخص ترس و طمع پس از اینکه ۱ ماه قبل محدوده ۸۰ را ترک کرد دیگر به آن برنگشت. با این حال قیمت بیت‌کوین نسبت به سقف ۴۴ هزار دلاری کاهش قیمت خاصی نداشت. قیمت بیت‌کوین در این روزها بین ۴۱ تا ۴۴ هزار دلار نوسان می‌کند و این مسئله منجر به افزایش قیمت تعدادی از رمزارزها شده‌ است. سولانا یکی از صعودی‌ترین رمزارزها در طول ۲ ماه گذشته بود. قیمت سولانا از کف ۸ دلار تا بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته‌ است.

ثبات قیمت بیت‌کوین، انفجار قیمت سولانا

اگر حدود ۷۰ روز قبل یعنی در اواخر ماه نهم میلادی ۱۰ میلیون تومان سولانا خریده بودید، امروز بیش از ۵۰ میلیون تومان ارزش داشت. قیمت رمزارزها در فاز آلت سیزن به صورت انفجاری افزایش پیدا می‌کنند. برای مثال قیمت رمزارز ASTR در مدتی کمتر از ۱ هفته بیش از ۵۰ درصد رشد کرد.

ثبات قیمت بیت‌کوین، انفجار قیمت سولانا

هفته گذشته قیمت رمزارزهای ORDI، CAKE، MINA و SEI بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. در آلت‌سیزن‌های قبلی گاهی قیمت یک رمزارز در مدتی کمتر از ۲۴ ساعت چندبرابر رشد می‌کرد. در نتیجه امروز افراد بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند با پرداخت هزینه‌ ماهانه رمزارزها را قبل از پامپ قیمتی معرفی می‌کنند. اگرچه این رشدهای قیمتی یک‌ شبه سود زیادی برای بسیاری از فعالان بازار دارد ولی باید توجه کرد عدم رعایت مدیریت سرمایه منجر به زیان سنگینی برای بسیاری از فعالان بازار شده‌ است.

در طول هفته گذشته خبر ایجاد بیش از ۱ میلیارد دلار تتر جدید بازاریان را نسبت به ادامه روند صعودی امیدوار کرد. تولید تتر جدید به معنای ورود سرمایه‌های بیشتر به بازار رمزارزهاست. ضمن‌ اینکه میکرو استراتژی بزرگترین سازمان دارنده بیت‌کوین نیز اعلام کرد به دنبال خرید بیت‌کوین بیشتری است. بیت‌کوین و به صورت کلی بازار رمزارزها هر چهار سال یک مرتبه پیش از هاوینگ مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی قرار می‌گیرد و همین مسئله با افزایش قیمت‌ها همراه است. با این حال اکنون دو دستگی شدیدی بین فعالان بازار وجود دارد. عده‌ای عقیده دارند روند صعودی اصلی بیت‌کوین و رمزارزها هنوز شروع نشده‌ است و نباید به صعوهای فعلی دل‌خوش کرد و عده‌ای منتظر شکست سقف‌های قیمتی در آینده نزدیک هستند.

مقایسه رفتار فعلی بیت‌کوین با سال‌های قبل نشان می‌دهد که روند صعودی فعلی با ریزش قیمت ناگهانی متوقف می‌شود و سپس در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ باید منتظر رشد قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها بود اگرچه شاخص‌ها به خصوص شاخص توتال از ورود نقدینگی جدید به بازار رمزارزها خبر می‌دهد.

ثبات قیمت بیت‌کوین، انفجار قیمت سولانا

باید در نظر داشت بیت‌کوین برای شکست سقف تاریخی خود به نقدینگی به مراتب بالاتری نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =