• ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
  • کد خبر: 47471
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز بیت کوین

کمتر از ۱۰۹ روز تا رویداد هاوینگ بیت‌کوین زمان باقی‌مانده‌ است. پس از این رویداد عرضه بیت‌کوین کاهش می‌یابد و براساس آنچه در هاوینگ‌های قبلی اتفاق افتاد قیمت ارزهای دیجیتال چند برابر خواهد شد. فعالان این بازار عقیده‌ دارند قیمت بیت‌کوین در این هاوینگ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در ادامه روند صعودی به ایستگاه ۴۴ هزار دلار رسید، اگرچه در این محدوده با افزایش عرضه به کانال ۴۳ هزار دلار بازگشت ولی بیت‌کوین هفته‌ گذشته را با رشد ۳ درصدی به پایان رساند تا حجم بازار رمزارزها به بیش از ۱ تریلیون و ۶۶۰ میلیارد دلار برسد.

بیت‌کوین آماده رکورد ۱۰۰ هزار دلاری

حجم بازار رمزارزها اکنون به بالاترین میزان طی ۱۹ ماه گذشته رسیده است و در نتیجه شاخص ترس و طمع به عدد ۷۵ یعنی طمع رسید. این شاخص نسبت به هفته‌های گذشته اندکی کاهش پیدا کرد ولی همچنان در سطح بالایی قرار دارد.

بیت‌کوین آماده رکورد ۱۰۰ هزار دلاری

اوایل ماه دسامبر شاخص ترس و طمع بالاتر از ۸۰ بود ولی اکنون بین ۷۰ تا ۸۰ قرار دارد. شرایط این شاخص بیانگر اطمینان فعالان بازار نسبت به ادامه روند صعودی رمزارزهاست. به خصوص اینکه کمتر از ۱۰۹ روز تا هاوینگ بیت‌کوین زمان باقی مانده است.

هاوینگ به معنای نصف شدن درآمد ماینرها در شبکه بیت‌کوین است. با کاهش درآمد، عرضه این رمزارز کاهش می‌یابد و قیمت آن صعودی می‌شود. بررسی هاوینگ‌های قبلی بیت‌کوین نشان می‌دهد همیشه قیمت رمزارزها پس از هر هاوینگ افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. برای مثال در هاوینگ قبلی قیمت بیت‌کوین از محدوده ۱۰ هزار دلار تا ۶۹ هزار دلار افزایش پیدا کرد و اکنون فعالان بازار انتظار دارند در هاوینگ سال ۲۰۲۴ قیمت بیت‌کوین تا بیش ۱۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کند.

رمزارزها در آستانه پرواز

رشد قیمت قیمت بیت‌کوین بهانه خوبی برای افزایش قیمت سایر رمزارزها است. در طول هفته‌های گذشته نیز همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها با شدت زیادی صعودی شد. برای مثال قیمت رمزارز سولانا از ۸ دلار تا بیش از ۹۰ دلار رشد کرد. تعدادی از رمزارزها نیز هنوز رشد خاصی به ثبت نرسانده‌اند فعالان بازار عقیده دارند رمزارزهایی که از رشد قیمتی جامانده‌اند به زودی فاصله قیمتی خود با سایر رمزارزها را برطرف خواهند کرد.

بیت‌کوین آماده رکورد ۱۰۰ هزار دلاری

شاخص توتال ۲ به معنای حجم بازار رمزارزها به غیر از بیت‌کوین، نسبت به حجم بازار رمزارزها عقب ماندگی دارد و احتمال جبران این عقب‌ماندگی در ماه‌های آینده وجود دارد. البته تعدادی از فعالان بازار عقیده دارند بیت‌کوین یک مرتبه دیگر تا کانال ۱۲ هزار دلار ریزشی خواهد شد و سپس روند صعودی خود را آغاز می‌کند ولی بازار رمزارزها تا کنون برخلاف این پیش‌بینی عمل کرده‌ است.

بازار داغ کانال‌های VIP

با آغاز موج جدید صعودی در بازار رمزارزها کسب‌و کار کانال‌های VIP و سیگنال فروشی نیز گرم شده است. عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند در قبال دریافت هزینه ماهانه رمزارزهای مستعد رشد را معرفی می‌کنند. آنها حتی وعده سودهای بالاتر از ۱۰۰ درصدی ارائه می‌دهند و عقیده دارند اعضای آنها با عضویت در کانال سیگنال به راحتی سرمایه خود را چند برابر می‌کنند. یکی از این افراد در شبکه اجتماعی خود مدعی شد اعضای کانال VIP او موفق شده‌اند ۸۰ دلار را به ۲ هزار دلار تبدیل کنند. کارشناسان طی سال‌های گذشته بارها به علاقه‌مندان هشدار داده‌اند تا به رویافروشی سیگنال فروشان توجهی نکنند، زیرا فعالیت در بازار رمزارزها ریسک بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =