• ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 47958
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز بیت کوین

هفته گذشته بیت‌کوین به ایستگاه ۴۵ هزار دلار رسید و در این محدوده با افزایش عرضه به کانال ۴۲ هزار دلار برگشت با این حال سطح تقاضای بالا، قیمت بیت‌کوین را دوباره به کانال ۴۴ هزار دلار بازگرداند. این نوسانات باعث شد سقف قیمت ریالی بیت‌کوین شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته بیت‌کوین به ایستگاه ۴۵ هزار دلار رسید و در این محدوده با افزایش عرضه به کانال ۴۲ هزار دلار برگشت با این حال سطح تقاضای بالا قیمت بیت‌کوین را دوباره به کانال ۴۴ هزار دلار بازگرداند. این نوسانات باعث شد سقف قیمت ریالی بیت‌کوین شکسته شود. دو ماه قبل وقتی قیمت بیت‌کوین به محدوده ۴۰ هزار دلار رسید قیمت ریالی هر بیت‌کوین سقف ۲ میلیارد تومان را رد کرد و این هفته با بیت‌کوین ۴۴ هزار دلاری و تتر ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومانی بیت‌کوین در تعدادی از صرافی‌های داخلی با قیمتی بالاتر از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد ولی بازار سایر رمزارزها نیمه تعطیل بود.

داده‌های شبکه از انتشار گسترده تتر خبرمی‌دهد که به معنای ورود سرمایه‌ جدید به بازار رمزارزهاست. همین مسئله شاخص ترس و طمع را تا ۷۰ یعنی محدوده طمع افزایش داده‌ است.

سقف ریالی بیت‌کوین شکسته شد

تثبیت شاخص ترس و طمع در محدوده ۶۰ تا ۸۰ به معنای خوش‌بینی فعالان بازار به ادامه روند صعودی قیمت‌هاست. به همین دلیل حجم بازار رمزارزها به ۱ تریلیون و ۶۴۰ هزار دلار رسید. سال ۲۰۲۱ وقتی بیت‌کوین به سقف قیمتی ۶۹ هزار دلار رسید حجم بازار رمزارزها نیز ۲ تریلیون و ۷۳۰ میلیون دلار را رد کرد.

بازار رکود رمزارزها

رکوردشکنی بیت‌کوین در طول هفته گذشته با کاهش قیمت بسیاری از رمزارزها همراه بود. اگرچه برآیند هفتگی قیمت بیت‌کوین بیش از ۳ درصد رشد کرد ولی بخش بزرگی از بازار رمزارزها ریزشی بود. قیمت رمزارز BONK بیش از ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد، رمزارز IOTA نیز در هفته گذشته بیش از ۲۴ درصد از قیمت خود را از دست داد در مقابل قیمت تعدادی از رمزارزها مانند AKT تا ۳۰ درصد رشد کردند. ولی برآیند هفتگی قیمت ۱۰۰ رمزارز برتر بازار منفی بود. شاخص دامیننس بیت‌کوین نشان می‌دهد فعالان بازار هفته گذشته سرمایه خود را روی بیت‌کوین افزایش دادند درحالی که نسبت به رشد قیمت سایر رمزارزها خوش‌بین نبودند.

سقف ریالی بیت‌کوین شکسته شد

هاوینگ بهانه‌ای برای افزایش تقاضا

بازار رمزارزها هر ۴ سال یک مرتبه در آستانه هاوینگ، روند صعودی جدیدی را آغاز می‌کند. هاوینگ به معنای کاهش درآمد ماینرهای بیت‌کوین و در نتیجه کاهش عرضه بیت‌کوین‌ است. هر بار با کاهش عرضه بیت‌کوین قیمت آن افزایش می‌یابد و این بهانه‌ای برای رشد قیمت سایر رمزارزهاست. اکنون تا هاوینگ بیت‌کوین کمتر از ۱۰۰ روز زمان باقی مانده است و همه در انتظار رشد قیمت پس از این واقعه هستند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از ۳ هاوینگ قبلی بیت‌کوین بازار رمزارزها به شدت ریزشی می‌شود و سپس یک روند صعودی یک ساله را آغاز می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =