• ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 48605
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

فعالان بازار رمزارزها انتظار داشتند با تصویب ETF بیت‌کوین قیمت آن تا کانال ۸۰ هزار دلار صعودی شود ولی با وجود اخبار مثبت در این زمینه نه تنها بیت‌کوین صعودی نشد بلکه حدود ۴ درصد از قیمت خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صندوق سرمایه‌گذاری متناظر با بیت‌کوین یا همان ETF تصویب شد ولی نه تنها قیمت بیت‌کوین صعودی نشد بلکه تا سطح ۴۰ هزار دلار کاهش یافت. در طول ماه‌های گذشته قیمت آن با احتمال تصویب ETF بیت‌کوین صعودی شد. برخی از شبکه‌های مجازی مدعی بودند با تصویب ETF، بیت کوین خیلی سریع تا ۸۰ هزار دلاری رشد خواهد کرد ولی پس از انتشار این خبر قیمت بیت‌کوین نزولی شد. برآیند هفتگی قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۴ درصد منفی است و به دنبال این اتفاق شاخص ترس و طمع نیز به محدوده ۵۷ یعنی خنثی برگشت.

شروع روند نزولی با تصویب ETF بیت‌کوین

شاخص ترس و طمع در طول هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از اوایل ماه نوامبر رسید و ادامه این روند خبر خوبی برای بازار رمزارزها نیست. به خصوص اینکه کاهش قیمت بیت‌کوین حجم بازار رمزارزها را تا ۱ تریلیون و ۶۴۰ میلیارد دلار نزولی کرد. منتقدان روند صعودی فعلی عقیده دارند نقدینگی جدیدی برای شکست سقف‌های قبلی وارد بازار رمزارزها نشده است در نتیجه نباید انتظار داشته باشیم بیت‌کوین در این بازه زمانی سقف جدیدی ثبت کند. البته باید در نظر داشت تا هاوینگ بعدی بیت‌کوین تنها ۳ ماه زمان باقی‌مانده است و این اتفاق همیشه دلیلی بر آغاز روند صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها بود.

حال بد آلت‌کوین‌ها پس از کاهش قیمت بیت‌کوین

ریزش ۳ درصدی قیمت بیت‌کوین منجر به ریزش قیمت بسیاری از رمزارزها در طول هفته گذشته شد. البته در بخشی از بازار قیمت تعدادی از رمزارزها صعودی است مانند رمزارز FLR که نزدیک به ۳۰ درصد رشد کرد ولی برآیند کلی قیمت رمزارزها در هفته گذشته نزولی بود. رمزارز OP با ریزش حدود ۲۰ درصدی نزولی‌ترین رمزارز هفته نام می‌گیرد. سایر رمزارزها مانند ARB، BSV، ETC و BONK نیز هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند. در میان رمزارزهای بزرگ بازار اتریوم، ریپل، سولانا و کاردانو نیز هفته را کاهشی سپری کردند ولی قیمت بایننس کوین افزایش یافت.

روند آتی بازار رمزارزها نزولی یا صعودی؟

آیا بیت‌کوین به مدار صعود قیمت بازمی‌گردد یا بازار رمزارزها دوباره وارد فاز خرسی خواهد شد؟ فعالان بازار پاسخ یکسانی به این سوال ندارند. بسیاری از آنها معتقدند باید منتظر کاهش شدید قیمت بیت‌کوین و ریزش قیمت سایر رمزارزها در هفته‌های پیش‌رو بود زیرا بازار رمزارزها همیشه پیش از هاوینگ بیت‌کوین دچار ریزش شدید می‌شود و خیلی سریع به روند صعودی خود بازمی‌گردد. در مقابل برخی معتقدند کاهش قیمت بیت‌کوین از محدوده ۴۹ هزار دلار قابل پیش‌بینی بود و پس از مدتی اصلاح بیت‌کوین آماده صعود تا سقف تاریخی خود خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =