• ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
  • کد خبر: 46967
  • readingTime: ۱ دقیقه
بیت کوین

رشد خیره‌کننده قیمت تعدادی از رمزارزها طی هفته گذشته از آغاز یک "آلت‌ سیزن" در بازار رمزارزها خبر می‌دهد. در طول هفته گذشته قیمت بیت‌کوین حدود ۱۴ درصد رشد کرد و فعالان بازار عقیده دارند پس از بیت‌کوین نوبت رشد قیمت در بازار سایر رمزارزهاست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رشد خیره‌کننده قیمت تعدادی از رمزارزها طی هفته گذشته از آغاز یک "آلت‌ سیزن" در بازار رمزارزها خبر می‌دهد. فعالان بازار حرکت رمزارزها را در دو فاز بیت‌سیزن و آلت‌سیزن تعریف می‌کنند. در گام اول که قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد، به نام بیت‌سیزن می‌گویند. فقط در طول هفته گذشته قیمت بیت‌کوین حدود ۱۴ درصد رشد کرد. پس از افزایش قیمت بیت‌کوین، قیمت سایر رمزارزها صعودی می‌شود که به این فاز آلت‌سیزن می‌گویند.
تعدادی از رمزارزها در طول هفته گذشته بازدهی بیش از ۵۰ درصدی به ثبت‌ رسانده‌اند. صعودی‌ترین رمزارزهای هفته به صورت نمودار زیر هستند:


بهار رمزارزها فرا رسید؟
در روز نخستین هفته قیمت بیت‌کوین بین ۴۳ تا ۴۴ هزار دلار نوسان می‌کند ولی قیمت بسیاری از رمزارزها نسبت به دو سال قبل، یعنی زمانی که بیت‌کوین ۴۴ هزار دلار قیمت داشت فاصله زیادی دارند به همین دلیل فعالان بازار منتظر یک آلت‌سیزن تمام عیار در بازار رمزارزها هستند. رشد قیمت هفته‌های گذشته باعث شد شاخص ترس و طمع به محدوده ۸۲ یعنی طمع مفرط برسد.
بهار رمزارزها فرا رسید؟
از طرفی حجم بازار کریپتو کارنسی نیز به شدت صعودی شد و به ۱ تریلیون و ۶۴۰ میلیارد دلار رسید. حجم بازار رمزارزها برای نخستین بار طی ۱۸ ماه گذشته به این سطح رسیده‌ است.


بهار رمزارزها فرا رسید؟
با این تفاسیر آیا بیت‌کوین سقف قیمتی قبلی خود در محدوده ۶۹ هزار دلار را می‌شکند؟ پاسخ فعالان بازار به این سوال متفاوت است. عده‌ای عقیده دارند روند صعودی فعلی بازار رمزارزها با نقدینگی کم انجام می‌شود. این افراد پیش از این نیز از سقوط قیمت بیت‌کوین به کانال ۱۲ هزار دلار می‌گفتند و حالا عقیده‌ دارند بیت‌کوین به شدت ریزشی خواهد شد. در مقابل برخی از تحلیلگران مدعی‌اند بیت‌کوین طی ماه‌های پیش‌رو سقف قیمتی خود را می‌شکند. البته باید در نظر داشت در صرافی‌های داخلی قیمت بیت‌کوین موفق به شکست سقف ریالی خود شده است.
قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی مرز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سرگذاشت، اتریوم نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسید و رشد سه روز گذشته قیمت دوج‌کوین باعث شد هر عدد از این رمزارز به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان برسد. دو سال قبل وقتی رمزارزها به سقف قیمتی خود رسیدند قیمت تتر ۲۵ هزار تومان بود ولی امروز قیمت تتر به ۵۰ هزار تومان می‌رسد در نتیجه بیت‌کوین و سایر رمزارز پیش از اینکه سقف دلاری خود را بشکنند موفق به شکست سقف ریالی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =