• ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
  • کد خبر: 50145
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز دیجیتال - رمز ارز - ارزهای دیجیتال

تثبیت بیت‌کوین در کانال ۵۰ هزار دلار با رشد بیش از ۷۰ درصدی قیمت تعدادی از رمزارزها همراه بود. از طرفی اتریوم در آستانه یک به‌روزرسانی تاریخی در سطح ۳ هزار دلار معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تثبیت بیت‌کوین در کانال ۵۰ هزار دلار منجر به افزایش قیمت سایر رمزارزها طی هفته گذشته شد. اتریوم به کانال ۳ هزار دلار رسید، بایننس‌کوین تا ۳۸۰ دلار افزایش یافت و پالیگان با قیمتی بالاتر از ۱ دلار معامله شد. تعدادی از رمزارزها نیز با پامپ قیمتی سنگین به بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری واکنش مثبت نشان دادند. برای مثال قیمت یونی سوآپ در روزهای پایانی هفته گذشته با رشد نزدیک به ۷۰ درصدی به بیش از ۱۲ دلار رسید. اگرچه برآیند هفتگی بیت‌کوین بیش از ۱ درصد منفی بود ولی بسیاری از رمزارزها برآیند هفتگی مثبتی به ثبت رساندند و همین مسئله شاخص ترس و طمع را به سطح ۷۰ یعنی طمع رساند.

روی خوش رمزارزها به بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری

شاخص ترس و طمع در طول هفته گذشته کاهشی بود ولی در سطح طمع باقی ماند. بیت‌کوین بارها به محدوده ۵۲ هزار دلار و کمی بالاتر رسید ولی با افزایش عرضه به سطح کمتر از ۵۱ هزار دلار برگشت. برخی از فعالان بازار مدعی‌اند بیت‌کوین تا محدوده ۴۹ هزار دلار ریزشی می‌شود و سپس برای شکست سقف ۵۲ هزار دلار اقدام خواهد کرد.

اتریوم در آستانه به روز رسانی بزرگ

هاوینگ بیت‌کوین تا کمتر از ۶۰ روز دیگر اتفاق می‌افتد تا با کاهش درآمد ماینرها و کاهش عرضه بیت‌کوین قیمت آن صعودی شود ولی اتریوم نیز در آستانه یکی از مهمترین آپدیت‌های تاریخ قرار دارد. در این به روزرسانی زمینه فعالیت اتریوم با سایر رمزارزها متفاوت می‌شود و به نقل از تحلیل‌گران دیگر امکان ارائه پروژه‌هایی شبیه به اتریوم وجود ندارد. در این به‌روز رسانی هزینه تراکنش در شبکه اتریوم نیز نزولی خواهد شد، ضمن اینکه این آبدیت خبر خوبی برای پروژه‌های لایه دوم اتریوم است. بسیاری از این پروژه‌ها مانند پالیگان در هفته‌های گذشته با افزایش تقاضا بر مدار صعود قرار گرفته‌اند.

قیمت فعلی اتریوم نزدیک ۳ هزار دلار است و در صرافی‌های داخلی با قیمتی کمتر از ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اگرچه اتریوم با سقف تاریخی قیمت خود فاصله دارد ولی به دلیل رشد قیمت تتر، قیمت ریالی اتریوم سقف تاریخی خود را شکست.

پامپ‌های قیمتی در طول هفته گذشته

قیمت تعدادی از ارزهای دیجیتال در طول هفته گذشته رشد سنگینی کردند، این رمزارزها به قرار نمودار زیر هستند:

روی خوش رمزارزها به بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری

در فاز صعودی بازار رمزارزها وقتی بیت‌کوین در یک محدوده قیمتی تثبیت می‌شود قیمت سایر رمزارزها با شدت زیادی صعودی می‌شود، به این اتفاق آلت‌سیزن می‌گویند. کریپتوکارنسی هر چهار سال یک مرتبه یک آلت‌سیزن بزرگ را تجربه می‌کند. در این فاز بیت‌کوین پس از شکست سقف تاریخی در محدوده‌ای خاص تثبیت می‌کند و سپس قیمت سایر رمزارزها با شدت زیادی صعودی می‌شوند. در این آلت‌سیزن رشدهای بیش از ۱۰۰ درصد یا ۱۰۰۰ درصد طبیعی است و در پایان این فاز از بازار قیمت رمزارزها با شدت زیادی سقوط می‌کند. برای مثال این هفته قیمت فایل کوین با رشد ۳۰ درصدی به ۸ دلار رسید ولی در آلت‌سیزن قبلی ۲۴۰ دلار قیمت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =