• ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
  • کد خبر: 46669
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا و بیت کوین

با وجود پیش‌بینی‌های منفی از روند قیمتی بیت‌کوین و بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۳ ولی رشد قیمت رمزارزها همچنان ادامه دارد. فعالان بازار منتظر بیت‌کوین ۱۲ هزار دلاری بودند ولی بیت‌کوین حالا در یک قدمی ۴۰ هزار دلار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، افزایش قیمت بیت‌کوین برای سومین ماه متوالی ادامه دارد و حالا پادشاه ارزهای دیجیتال در یک قدمی سطح ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود. البته گزارش‌ها نشان می‌دهد در تعداد محدودی از صرافی‌ها قیمت بیت‌کوین به بالاتر از ۴۰ هزار دلار رسیده است ولی در صرافی‌های بزرگ همچنان بین ۳۸ تا ۳۹ هزار دلار نوسان می‌کند.

صعود بیت‌کوین به محدوده ۳۹ هزار دلاری

فعالان بازار عقیده دارند رشد قیمت بیت‌کوین احتمالا تا سطح ۴۷ هزار دلار ادامه دارد و اگر در این محدوده با افزایش عرضه مواجه نشود بیت‌کوین پیش از هاوینگ سال آینده به سقف قیمتی خود دست پیدا می‌کند. هاوینگ به معنای کاهش درآمد ماینرهای بیت‌کوین است. قیمت بیت‌کوین پس از هر هاوینگ افزایش می یابد. رشد قیمت بیت‌کوین شاخص ترس و طمع را به سطح ۷۲ یعنی طمع رساند و چشم‌انداز قیمتی آلت‌کوین‌ها را روشن کرد.

صعود بیت‌کوین به محدوده ۳۹ هزار دلاری

قیمت اتریوم نیز پس از بیت‌کوین صعودی شد و به سطح ۲ هزار و ۱۰۰ دلار رسید با این حال رشد قیمت اتریوم به عنوان پادشاه آلت‌کوین‌ها کمتر از بیت‌کوین بود. قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ از سطح ۱۶ هزار دلار تا ۳۸ هزار دلار افزایش پیدا کرد ولی قیمت اتریوم حتی دو برابر هم نشد. قیمت تعدادی از آلت‌کوین‌ها در این بازه زمانی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. برای مثال سولانا در سال جاری از ۹ دلار به ۶۸ دلار رسید یعنی ۸ برابر شد. یا قیمت رمزارز چین‌لینک از ۵ دلار به ۱۶ دلار افزایش یافت. در مقابل قیمت تعدادی از آلت‌کوین‌ها نیز با وجود جو مثبت حاکم بر بازار رشد خاصی نداشتند.

قیمت کاردانو در ابتدای سال ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ سنت بود و امروز به ۳۸ سنت رسید یا قیمت رمزارز پلکادات از ۴ دلار و ۲۷ سنت به ۵ دلار و ۵۰ سنت افزایش پیدا کرد. فعالان بازار مدعی‌اند رمزارزهای عقب‌مانده از رشد قیمتی فاصله ایجاد شده را پر خواهند کرد. افزایش قیمت‌ها در طول ماه‌های گذشته باعث شد حجم بازار رمزارزها به سطح ۱ تریلیون و ۴۶۰ میلیارد دلار برسد.

صعود بیت‌کوین به محدوده ۳۹ هزار دلاری

بعضی از تحلیل‌گران عقیده دارند با وجود رشد قیمت در بازار رمزارزها حجم نقدینگی وارد شده به بازار این افزایش قیمت را تایید نمی‌کند و احتمال ریزش بزرگ در بازار رمزارزها وجود دارد. با وجود این قیمت‌ها در بازار رمزارزها به روند صعودی خود ادامه می‌دهند ولی شاخص‌ها نشان می‌دهد ورود نقدینگی به بیت‌کوین به مراتب بیشتر از سایر آلت‌کوین‌هاست.

صعود بیت‌کوین به محدوده ۳۹ هزار دلاری

حجم بازار بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ از ۳۳۰ میلیارد دلار به ۷۳۰ میلیارد دلار رسید ولی حجم بازار آلت‌کوین حتی ۵۰ درصد نیز رشد نکرد.

صعود بیت‌کوین به محدوده ۳۹ هزار دلاری

با توجه به این مسئله فعالان بسیاری مدعی‌اند روند صعودی فعلی بازار رمزارزها بدون نقدینگی انجام می‌شود و احتمال ریزش شدید وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =