• ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 48638
  • readingTime: ۱ دقیقه
محمد میرزایی، کارشناس حوزه رمز ارزها

برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند نات‌کوین نام پروژه پروژه جدید تلگرام است و شما تنها با کلیک کردن روی نمایشگر موبایل درآمد دلاری کسب می‌کنید. محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی در این‌باره گفت: در طول سال‌های گذشته موارد شبیه به نات‌کوین کم نبودند و یکی پس از دیگری شکست خورده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازی نات‌کوین با سرعتی باورنکردنی در شبکه‌های اجتماعی ترند شد. برخی مدعی‌اند خالق این بازی شرکت تلگرام است و کاربر تنها با کلیک کردن روی نمایشگر موبایل، سکه جایزه می‌گیرد. این افراد می‌گویند کلیک کردن روی صفحه موبایل به ماین یا استخراج این رمزارز کمک می‌کند و ماینر نات‌کوین پاداش می‌گیرد. محتوای زیادی در مدتی کوتاه پیرامون این بازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به تعبیر بسیاری شما می‌توانید با بازی نات‌کوین درآمد دلاری داشته باشید.

کار به جایی رسید تا چند مجموعه نرم‌افزاری ربات‌هایی برای کلیک کردن روی نمایشگر موبایل طراحی کنند. بدین ترتیب تنها با نصب بازی و خرید اشتراک ربات‌های هوشمند، موبایل شما نات‌کوین استخراج می‌کند و درآمد دلاری دارید ولی این ادعا چقدر صحت دارد؟ آیا کاربران فقط با نصب یک بازی و کلیک روی نمایشگر به درآمد دلاری می‌رسند؟ محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این سوالات گفت: نات‌کوین پروژه جدیدی نیست، در طول سال‌های گذشته نیز مواردی شبیه به نات‌کوین کم نبودند و یکی پس از دیگری شکست خورده‌اند. میرزایی عقیده دارد نات‌کوین یک کلاه‌برداری است حتی اگر هدف آن مالی نباشد. وی ادامه داد: وقتی وقت و انرژی کاربران هدر می‌رود این یک کلاه‌برداری است.

درآمد دلاری با نات‌کوین از افسانه تا واقعیت

این کارشناس بازارهای مالی با مثال زدن پروژه‌هایی مانند پای‌نتورک مدعی شد، امثال نات‌کوین محکوم به شکست هستند. میزرایی دراین‌باره گفت: ارزش زمانی به وجود می‌آید که محدودیت داشته باشیم ولی در این بازی هیچ محدودیت و سقفی برای بدست‌آوردن سکه وجود ندارد در نتیجه به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر سرعت استخراج نات‌کوین به همین منوال ادامه داشته باشد و ارزش هر کوین آن حتی به یک دهم سنت برسد در بازه زمانی کوتاهی حجم بازار نات‌کوین از تمام دلارهای موجود در اقتصاد فراتر می‌رود. میرزایی در این‌باره گفت: وقتی تعداد کوین‌ها مدام افزایش پیدا کند ارزشی شکل نمی‌گیرد، پس اینکه تصور کنید با نات‌کوین درآمد دلاری دارید یک اشتباه است.

آیا نات‌کوین پروژه تلگرام است؟ میرزایی پاسخ داد: این‌طور ادعا شده ولی نات‌کوین تنها از بلاک‌چین تون استفاده می‌کند که این رمزارز متعلق به تلگرام است. میرزایی مدعی است پروژه‌های شبیه به نات‌کوین تنها وقت را اتلاف می‌کنند و در بازارهای صعودی تعداد آنها افزایش می‌یابند. این نخستین‌بار نیست که برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند با چنین بازی‌هایی امکان کسب درآمد دلاری وجود دارد، ولی عمر مفید این پروژه‌ها کمتر از چند ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =