• ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
  • کد خبر: 49475
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

رشد قیمت بیت‌کوین به محدوده ۴۸ هزار دلار با افزایش تقاضا برای سایر رمزارزها همراه شد. بعضی از فعالان بازار عقیده دارند بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۴ سقف‌های قیمتی جدیدی به ثبت می‌رسانند و رشد این هفته‌ها به معنای آغاز روند صعودی این بازار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جمعه گذشته قیمت بیت‌کوین به کانال ۴۸ هزار دلار رسید تا پادشاه ارزهای دیجیتال با رشد ۱۰ درصدی هفته را به پایان برساند. با این حساب قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی نیز به مرز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید. رشد پایان هفته بیت‌کوین شاخص ترس و طمع را به محدوده ۶۶ یعنی محدوده طمع رساند. هفته‌های گذشته کاهش قیمت بیت‌کوین با خروج شاخص ترس و طمع از محدوده طمع و ورود به محدوده خنثی همراه بود ولی شاخص‌های مختلف به رشد پایان هفته گذشته واکنش مثبتی نشان دادند. برای مثال حجم بازار رمزارزها به ۱ تریلیون و ۷۹۰ میلیارد دلار رسید با این حال حجم بازار نسبت به سقف تاریخی فاصله زیادی دارد.

بیت‌کوین ۴۸ هزار دلاری شد

آیا نقدینگی فعلی برای شکست سقف تاریخی بازار رمزارزها کافی است؟ شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد در طول ماه‌های گذشته سرمایه‌های جدیدی وارد بازار رمزارزها شده است. یکی از شاخص‌ها ایجاد چند میلیارد دلار تتر جدید در هفته‌های گذشته است. نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد فعالان این بازار در انتظار رشد قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ هستند.

بازار رمزارزها هر چهار سال یک‌مرتبه در فاز صعودی قرار می‌گیرد. بر اساس توالی روند صعودی این بازار در سال‌های گذشته، ابتدا قیمت بیت‌کوین سقف جدیدی به ثبت می‌رساند و سپس سایر رمزارزها نیز صعودی خواهند شد. البته صعود رمزارزهای مختلف به تناسب بیت‌کوین نیست. در فاز صعودی این بازار قیمت بعضی از رمزارزها به صورت انفجاری رشد کرده است. برای مثال در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ قیمت هر بایننس کوین کمتر از ۲۰ دلار تا بالاتر از ۷۰۰ دلار افزایشی شد و همین مسئله تقاضا برای رمزارزها را در طول روزهای گذشته افزایش داد. بسیاری از رمزارزهای معتبر این بازار تا سقف تاریخی خود بیش از ۵۰ درصد فاصله دارند. البته تجربه نشان می‌دهد تا زمانی که بیت‌کوین سقف تاریخی خود را نشکند رمزارزهای بزرگ سقف جدیدی ثبت نمی‌کنند. با این حال اگر روند صعودی بازار رمزارزها آغاز شود باید منتظر رشدهای حیرت‌آور در این بازار بود.

هفته گذشته اتریوم با رشد ۷ درصدی به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. اتریوم تا سقف تاریخی خود حدود ۴۰ درصد فاصله دارد. قیمت سولانا نیز به حدود ۱۰۸ دلار رسید. قیمت رمزارز DYM بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن KAS رشد بیش از ۳۰ درصدی به ثبت رساند با این حال برآیند قیمت بعضی از رمزارزها مانند مونرو در این هفته حدود ۳۰ درصد کاهشی بود.

بازار رمزارزها در صرافی‌های داخلی

با صعود بیت‌کوین به قله ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی، قیمت ریالی اتریوم به ۱۳۶ میلیون تومان رسید. با این حال فانتوم و آوالانچ سنگین‌ترین رشد ریالی هفته را به ثبت رساندند. قیمت فانتوم با رشد نزدیک به ۷ درصدی به ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید. فانتوم نیز با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =