• ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
  • کد خبر: 48846
  • readingTime: ۲ دقیقه
رمز ارز

قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته تا سطح ۳۸ هزار دلار عقب نشینی کرد ولی در معاملات پایان هفته دوباره به بالای ۴۲ هزار دلار بازگشت. با این حال برآیند قیمت بسیاری از رمزارزهای بزرگ بازار منفی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیت‌کوین سه هفته قبل در تلاش برای عبور از سطح ۴۸ هزار دلار بود ولی هفته‌گذشته تا ۳۸ هزار دلار ریخت. با افزایش تقاضا در آخرین معاملات هفتگی، بیت کوین به بالاتر از ۴۰ هزار دلار برگشت. این نوسانات شاخص ترس و طمع را تا سطح ۵۵ یعنی خنثی کاهش داد. شاخص ترس و طمع در طول دو ماه گذشته کاهشی بود و از بالای ۸۰ یعنی طمع کامل به سطح طمع و سپس خنثی رسید.

صعود آخر هفته بیت‌کوین منجر به رشدهای چند ده درصدی در بعضی از رمزارزها شد. قیمت رمزارز Manta Network با رشد بیش از ۴۵ درصدی به ۳ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت رمزارز Sui نیز بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت ولی برآیند رمزارزهای بزرگ بازار در طول هفته گذشته منفی بود. برآیند قیمت بیت‌کوین نزدیک به صفر است ولی اتریوم حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرد، بایننس‌کوین و ریپل بیش از ۳ درصد ریخت و کاردانو بیش از ۷ درصد از قیمت خود را از دست داد. در نتیجه با وجود ریکاوری قیمت بیت‌کوین در معاملات پایان هفته، ولی رمزارزهای بزرگ بازار هنوز واکنش مثبتی به این مسئله نشان نداده‌اند.

بررسی آخرین اطلاعات از دامیننس رمزارزهای بزرگ بازار نشان می‌دهد میل سرمایه‌گذاران به خرید سایر رمزارزها به غیر از بیت‌کوین افزایش یافته است.

آماده‌باش برای رشد قیمت‌ رمزارزها

در آخرین بررسی‌ها دامیننس بیت‌کوین از ۵۲ درصد به ۴۹.۷۵ درصد کاهش یافت، در مقابل دامیننس اتریوم از ۱۶ درصد به بیش از ۱۸ درصد رسید. بسیاری از فعالان بازار رمزارزها عقیده دارند باید منتظر جهش قیمتی در بسیاری از رمزارزهای بازار بود. سال ۲۰۲۰ وقتی بیت‌کوین در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شد، قیمت رمزارزهای بزرگ بازار به مراتب بالاتر از امروز بود. برای مثال هر اتریوم بیش از ۳ هزار دلار معامله می‌شد. از این رو فعالان بازار انتظار دارند سایر رمزارزها شکاف قیمتی خود با بیت‌کوین را پر کنند.

بازار داغ میم‌کوین‌ها

هر چهار سال یک مرتبه در بازار صعودی رمزارزها تعدادی میم‌کوین با پامپ‌های قیمتی غیر متعارف توجه همه را جلب می‌کنند. این رمرزارزها پروژه خاصی ندارند ولی با حمایت نهنگ‌های کریپتو کارنسی با رشدهای سنگینی مواجه می‌شوند. برای مثال اگر تنها ۱ میلیون تومان شیبا پیش از پامپ قیمت خریده بودید سرمایه شما به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسید. اکنون با گرم شدن بازار رمزارزها عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند با دریافت حق اشتراک چند میلیون تومانی به اعضای خود میم‌کوین‌های معتبر را پیش از پامپ قیمتی معرفی می‌کنند. باید در نظر داشت از بین هزاران رمزارز کریپتو ممکن است چند مورد انگشت‌شمار با پامپ قیمتی رشد کنند در حالی که روزانه هزاران نفر سرمایه خود را در میم‌کوین‌ها از دست می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =