• ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
  • کد خبر: 49785
  • readingTime: ۱ دقیقه
ارز دیجیتال - رمز ارز - ارزهای دیجیتال

هفته‌گذشته قیمت بیت‌کوین به کانال ۵۲ هزار دلار رسید و در صرافی‌های داخلی با نرخ ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان معامله شد. با این رشد ارزش بازار رمزارزها به ۲ تریلیون دلار رسید، ضمن اینکه بیت‌کوین دوباره در میان ۱۰ دارایی ارزشمند جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین هفته گذشته به کانال ۵۲ هزار واحد رسید و به دنبال این اتفاق پادشاه ارزهای دیجیتال یک بار دیگر به جمع ۱۰ دارایی برتر جهان بازگشت. حجم بازار رمزارزها برای نخستین‌بار در طول ۲ سال گذشته به سطح ۲ تریلیون دلار افزایش یافت. بیت‌کوین ۵۲ هزار دلاری جو حاکم بر بازار را مثبت کرد تا شاخص ترس و طمع به سطح ۷۶ یعنی " طمع" بازگردد. با ادامه شرایط فعلی در بازار رمزارزها اگر شاخص ترس و طمع تنها ۴ واحد دیگر افزایش پیدا کند به سطح طمع کامل یا طمع مفرط می‌رسد.

بیت‌کوین در میان ۱۰ دارایی ارزشمند جهان

طی ماه‌های گذشته تنها یک مرتبه و در ماه دسامبر شاخص ترس و طمع به سطح طمع کامل رسید و سپس ریزشی بود. افزایش شاخص ترس و طمع با افزایش تقاضا برای سایر رمزارزها همراه بود. هفته گذشته قیمت بیت‌کوین حدود ۱۰ درصد افزایش یافت، قیمت اتریوم بیش از ۱۱ درصد رشد کرد و قیمت تعدادی از رمزارزهای بزرگ بازار نیز نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافت. برای مثال قیمت رمزارز SC نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافت. رمزارزهای RGB، VET و STX نیز بیش از ۵۰ درصد رشد کردند. هفته گذشته برآیند قیمتی بیش از ۸۰ درصد رمزارزها در این بازار مثبت بود.

قیمت ریالی رمزارزها در سقف تاریخی

رشد بازار رمزارزها در طول ماه‌های گذشته در کنار رشد نرخ تتر دلیلی شد تا قیمت ریالی بسیاری از رمزارزها سقف تاریخی خود را بشکنند و حتی با قیمتی بالاتر مورد معامله قرار بگیرند. هفته گذشته قیمت ریالی در صرافی‌های داخلی بیت‌کوین به ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسید. این بالاترین قیمت ریالی بیت‌کوین در صرافی‌های داخلی است.

بیت‌کوین در میان ۱۰ دارایی ارزشمند جهان

قیمت ریالی اتریوم نیز برای نخستین بار در تاریخ به سطح ۱۶۰ میلیون تومان رسید. پیش از این در زمانی که قیمت اتریوم بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ دلار بود نیز قیمت ریالی اتریوم به ۱۴۰ میلیون تومان نمی‌رسید ولی امروز در مرز ۱۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

افزایش معاملات در صرافی‌های داخلی

با افزایش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال حجم معاملات صرافی‌های داخلی نیز افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم معاملات روزانه تتر در بسیاری از صرافی‌های داخلی به بیش از ۱ میلیون دلار رسیده است و گاهی تا چند برابر بیش از این رشد می‌کند. حجم معاملات بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، شیبا و سولانا نیز نسبت به دو ماه گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =