بیت کوین

قیمت‌ رمزارزها هر ۴ سال یک‌ مرتبه پیش از هاوینگ برمدار صعود قرار می‌گیرد و به همین بهانه امروز کاربران بسیاری قیمت رمزارزها برای ماه‌های آینده را پیش‌بینی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از پیش‌بینی‌ها به خصوص در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بامداد شنبه رویداد هاوینگ بیت‌کوین با موفقیت انجام شد تا درآمد ماینرها ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. پاداش‌ها در شبکه بیت‌کوین هر ۴ سال یک مرتبه نصف می‌شود تا عرضه این رمزارز کمتر شود و به دنبال آن قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی قیمت‌ها در بازار کریپتو کارنسی هر ۴ سال یک مرتبه و پس از رویداد هاوینگ است. اگرچه برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۴ بیت‌کوین پیش از هاوینگ موفق شد سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد ولی بسیاری از سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت سایر رمزارزها در هفته‌های آینده امیدوارند.

شاخص ترس و طمع در شب منتهی به هاوینگ در محدوده ۶۰ یعنی خنثی قرار داشت و حجم بازار ۲ تریلیون و ۳۳۰ میلیارد دلار بود. مدیرعامل ریپل هفته گذشته پیش‌بینی کرد حجم بازار رمزارزها تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۵ تریلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. گزارش‌ها از افزایش معاملات رمزارزها در طول هفته‌های گذشته حکایت می‌کند. در صرافی‌های داخلی نیز حجم معاملات به طور چشم‌گیری افزایش یافته‌است. بر اساس آنچه صرافی‌های داخلی گزارش می‌دهند حجم معاملات بعضی از آنها به بیش از ۵ میلیون دلار در طول روز افزایش یافته‌است. شیبا و دوج‌کوین از پرطرفدارترین رمزارزها در صرافی‌های داخلی هستند.

سقف قیمتی بیت‌کوین پس از هاووینگ ۲۰۲۴

با انجام هاوینگ بازار پیش‌بینی‌ها از قیمت آینده بیت‌کوین داغ است. پلن‌B یکی از تحلیل‌گران فعال در بازار رمزارزها در پیامی نوشت: یک روز از خواب بلند می‌شوید در حالی که بیت‌کوین ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد و روز بعد به ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد. این تحلیل‌گر در طول سال‌های گذشته پیش‌بینی‌های دقیقی از قیمت بیت‌کوین ارائه کرده‌است ولی خطای بسیاری در کارنامه دارد. پلن‌B پیش از این در سال ۲۰۲۲ نیز پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد ولی به سطح ۱۵ هزار دلار سقوط کرد.

بررسی تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد بدبینانه‌ترین تحلیل‌گران قیمت بیت‌کوین را در محدوده ۹۰ دلار دلار پیش‌بینی می‌کنند در مقابل تحلیل‌گران خوش‌بین معتقدند بیت‌کوین کانال ۱۰۰ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد.

بازار داغ پیش‌بینی قیمت رمزارزها

رشد قیمت بیت‌کوین در هاوینگ‌های قبلی در نهایت منجر به رشد قیمت سایر رمزارزها می‌شود و در مواردی قیمت‌ها با شتاب بسیاری به طرف بالا حرکت می‌کند. برای مثال در هاوینگ قبلی قیمت رمزارز دوج‌کوین بیش از ۲۰۰ برابر رشد کرد و اگر تنها ۱ میلیون تومان دوج‌کوین خریده بودید تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یافت. به دنبال آن کاربران در شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی‌های بسیاری از رشد قیمت رمزارزها پس از هاوینگ ۲۰۲۴ مطرح می‌کنند حتی مؤسسات مختلف نیز قیمت رمزارزها در ماه‌های آینده را تخمین می‌زنند.

در شبکه‌های اجتماعی پیامی در حال دست به شدت شدن است که مدعی شده هوش مصنوعی قیمت بعضی از رمزارزها تا پایان سال ۲۰۲۴ رو پیش‌بینی کرده‌است. در این پیام نوشته شده هوش مصنوعی قیمت ریپل تا پایان سال را بیش از ۵۰ دلار پیش‌بینی می‌کند در حالی که اکنون ۵۰ سنت قیمت دارد. برای چنین رشدی حجم بازار ریپل باید بیشتر از کل بازار رمزارزها شود. در نتیجه بسیاری از پیش‌بینی‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی تنها خوش‌بینی برخی از فعالان بازار است و یا عده‌ای با ارائه پیش‌بینی‌های بزرگ در تلاش برای جذب مخاطب هستند. ۴ سال قبل نیز پس از هاوینگ ۲۰۲۰ پیش‌بینی‌های مختلفی از قیمت رمزارزها ارائه شد ولی بخش عمده رمزارزها حتی به پیش‌بینی‌ها نزدیک نشدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =