• ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 49600
  • readingTime: ۲ دقیقه
معدن مس سونگون ورزقان

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: باشگاه تراکتور سهام‌دار یکی از بزرگترین معادن مس کشور شد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا زنوزی مطلق مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: هواداران تراکتور به دنبال این بودند تا شرکت مس که شبه دولتی است، این باشگاه را خریداری کند اما برعکس این موضوع رخ داد و اکنون باشگاه تراکتور سهام‌دار یکی از بزرگترین معادن مس کشور شد.

زنوزی با بیان اینکه سهام‌دار شدن باشگاه تراکتور در این پروژه باعث خوشحالی مردم می‌شود، گفت: برخی از هواداران تراکتور دنبال این بودند که شرکت مس ایران، باشگاه تراکتور را خریداری کند، اکنون خود تراکتور صاحب معدن شد. از مدیران گروه درخواست کرده‌ام شرکت سرمایه‌گذاری ثبت شود و طبق قول شش سال گذشته، هواداران تراکتور از منافع تراکتور بهره‌مند شوند.

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه ما از نظر قانونی هیچ وظیفه‌ای برای مشارکت در حوزه اجتماعی نداریم، گفت: دَریک در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی ورود کرده که هیچ منتی نداشته و نمی‌خواهم به تمامی این موارد اشاره کنم. ما به صورت دلی در ورزش هزینه می‌کنیم. جایگاه کنونی‌ام را مدیون این مرز و بوم هستم و بر خود وظیفه می‌دانم هزینه اجتماعی آن را پرداخت کنم. سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان برای تراکتور هزینه می‌شود. دولت مرا برای این کار مکلف نکرده و کسی هم برای این کار فشار نمی‌آورد. به صورت دلی این هزینه را انجام می‌دهم.

زنوزی ادامه داد: طی سه تا پنج سال آینده اتفاقات بسیار مهم و در حد معدن مس سونگون توسط باشگاه تراکتور انجام خواهد شد، چون با امضای قرارداد ذکر شده این شرکت صاحب سه معدن در منطقه است که ظرفیت بسیار بالای درآمدزایی دارد و می‌تواند منطقه را از نظر اقتصادی متحول کند.

به گفته وی با راه‌اندازی معدن و کارخانه‌های کنسانتره مس در منطقه مرند، در فاز اول حداقل برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم فراهم می‌شود و این قول را می‌دهم شهرستان مرند مهاجرپذیر باشد نه اینکه جوانان آن منطقه به شهرهای دیگر برای درآمدزایی مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آتا یکی از پایه‌های توسعه استان در ۱۵ سال اخیر است‌، عنوان کرد: وجود شبکه حمل و نقل از ملزومات توسعه یک منطقه است. راه‌اندازی شرکت هواپیمایی آتا در زمان آقای سبحان اللهی شروع شد، در دوره آقای معمارزاده ادامه یافت و زمانی که آقای بیگی استاندار آذربایجان شرقی بود، با تلاش ایشان و حمایت همه جانبه مرحوم آیت الله شبستری این شرکت ایجاد شد و اکنون باعث رونق و توسعه استان شده است؛ به طوری که روزانه اساتید، مهندسان، سرمایه‌گذاران و مسئولان زیادی از طریق پروازهای آتا یک روزه به تبریز سفر می‌کنند و برمی‌گردند. فراموش نکرده‌ایم که در گذشته برای رزرو بلیط هواپیما، هفته‌ها تلاش می‌کردیم، ولی اکنون مشکلی از این حیث وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =