• ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
  • کد خبر: 49507
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن اورانیوم

بزرگترین معدن اورانیوم جهان، روز جمعه در مورد چشم انداز تولید خود در سال ۲۰۲۴ هشدار هولناکی صادر کرد و این نگرانی را برانگیخت که عرضه سوخت هسته‌ای این معدن ممکن است در خطر باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از اویل پرایس، بزرگترین معدن اورانیوم جهان، روز جمعه در مورد چشم انداز تولید خود در سال ۲۰۲۴ هشدار هولناکی صادر کرد و این نگرانی را برانگیخت که عرضه سوخت هسته‌ای این معدن ممکن است در خطر باشد.
بزرگترین معدن اورانیوم در جهان - روز جمعه اعلام کرد کمبود اسید سولفوریک و تأخیر در ساخت و ساز ذخایر جدید کشف شده، می‌تواند منجر به عقب افتادن از برنامه‌ی تولید این شرکت شود؛ چالشی که ممکن است تا سال آینده گریبان گیر این معدن باشد.
عرضه اورانیوم در حال حاضر در معرض تهدید قرار گرفته است، به نحوی که قیمت لحظه‌ای کنسانتره کیک زرد اورانیوم مورد استفاده در تولید انرژی هسته‌ای، به بالاترین حد خود در ۱۶ سال اخیر، یعنی به ۹۲.۴۵ دلار در هر پوند رسیده است. تحلیلگران - از جمله BofA - قبلاً پیش‌بینی می‌کردند که ادامه انقباض بازار می‌تواند منجر به قیمت‌هایی شود که به بیش از ۱۰۰ دلار می‌رسد و آن را «سومین بازار صعودی» می‌نامیدند.

بلومبرگ روز جمعه، قبل از اعلام رسمی بزرگترین معدن اورانیوم جهان، خبر داد در حالی که این معدن متعهد به انجام تعهدات قراردادی خود برای مشتریان فعلی در سال ۲۰۲۴ است، برنامه‌های سال ۲۰۲۵ توسط "خطرات زنجیره تأمین قابل توجهی" تهدید می‌شوند.
احساسات عمومی در مورد انرژی هسته‌ای در سال گذشته بهبود یافته است، چراکه دولت‌ها تلاش می‌کنند استقلال منابع انرژی را متعادل کنند و کشورها خواستار توجه مداوم به نگرانی‌های آب و هوایی هستند. انرژی هسته‌ای، در حالی که در مورد برخی از بلایای مهم هسته‌ای مقصر بوده و بسیار خطرناک به شمار می‌رود، به‌عنوان یک منبع انرژی بدون کربن به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و در عین حال منبعی برتر از انواع منابع انرژی خورشیدی و بادی به شمار می‌رود.

معدن Kazatomprom، که توسط صندوق ثروت دولتی قزاقستان کنترل می‌شود، گفت که در به روز رسانی معاملاتی تا اول فوریه، تأثیر احتمالی کمبود اسید سولفوریک و تأخیر در ساخت و ساز بر تولید خود را شرح خواهد داد.
بر اساس گزارش بنیاد جیمزتاون، قزاقستان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده اورانیوم در جهان است که بیش از ۴۰ درصد از عرضه جهان را استخراج و صادر می‌کند. به گفته این بنیاد، قزاقستان پیشروترین تأمین کننده اورانیوم به روسیه بوده است که بیش از دو برابر میزان اورانیوم تولیدی معادن داخلی خود، مصرف اورانیوم دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =