احمد آریافر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صادرات ۴۲۳ میلیون دلاری حوزه صمت در استان خبر داد و گفت: ۱۳ واحد صنعتی خراسان جنوبی به سمت دانش‌بنیان شدن رفتند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، احمد آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان صمت نه تنها در استان بلکه در کشور یکی از سازمان‌های مهم است که ۴۰ درصد گردشگری اقتصادی در این وزارتخانه انجام می‌شود. علاوه بر جایگاه اقتصادی، جامعه هدف در این سازمان مردم یعنی سرمایه گذار و تولیدکننده و یا مصرف کننده است و دنبال رضایت مردم هستیم. بیش از ۷۳ درصد اشتغال استان را مجموعه سازمان صمت دارد و ۱۲۷ هزار و ۸۱۲ فرصت شغلی داریم که از این تعداد ۱۰۰ هزار فرصت در حوزه اصناف و ۱۴ هزار فرصت در حوزه صنعت و ۱۳ هزار فرصت دیگر در حوزه معدن است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری که در حوزه صمت طی هشت ماهه امسال انجام شده ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و جوازهای صنعتی تاسیس شده نیز ۱۹ درصد و واحدهای صنعتی احیا شده در این مدت ۵ درصد رشد داشته است. خراسان جنوبی دارای ۷۸۰ معدن است که از این تعداد ۵۵۲ معدن فعال و ۲۳۸ معدن غیر فعال است و در حال حاضر اشتغال ایجاد شده در حوزه معدن ۶۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه امسال ۲۴ واحد معدنی احیا شده در استان داشتیم و پروانه‌های صنفی صادر شده استان نیز ۶۳ درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاری در حوزه اصناف ۶۳ درصد و مشاغل خانگی حدود ۸ درصد در مدت هشت ماهه افزایش داشته و پرداختی‌های طرح‌های مشاغل خانگی از نظر ارزشی ۱۱۷ درصد و از نظر تعداد ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: صادرات خراسان جنوبی ۸۱ درصد از نظر ارزش و ۴۳ درصد از نظر وزنی افزایش داشته و واردات نیز از نظر ارزشی ۱۶ درصد رشد و از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش داشته است. ارزش کل صادرات خراسان جنوبی ۴۲۳ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است. طی هشت ماهه امسال ۱۲ هزارو ۱۸۱ مورد بازرسی در استان انجام شده که منجر به ۶۲۲ فقره پرونده شده که نشان از کاهش ۴۳ درصدی داشته و در این مدت یک هزار و ۵۸۳ مورد گزارش به سامانه صمت استان داشتیم که ۱۲۰ مورد منجر به ایجاد پرونده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید سیمان ۷ درصد، تولید کاشی و سرامیک ۱۵ درصد، تولید لاستیک ۱۸ درصد، تولید اکسید منیزیم ۴۷ درصد، تولید چینی بهداشتی ۱۴ درصد، تولید مواد شوینده ۱۷ درصد، تولید منسوجات ۲۵ درصد و تولید کنسانتره مس ۵ درصد در استان افزایش داشته است.

آریافر با بیان اینکه حدود ۱۳ واحد صنعتی در استان مانند کویرتایر به سمت دانش‌بنیان رفتند گفت: در حوزه معدن سیاست این است که معادن در راستای توسعه شهرستان‌ها گام بردارند و معادن باید شاخص‌های استان در بُعد زیرساخت‌ها، بهداشتی و آموزشی گسترش دهد و به دنبال این هستیم که خام فروشی در استان صورت نگیرد و اولویت ما حمایت از صنایعی است که تامین مواد اولیه آن در استان است و تسهیلات دولت را به این سمت می‌آوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =