مهدی شامی زنجانی

مهدی شامی زنجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال درصنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی، بر لزوم تمرکز بر پرورش رهبران دیجیتال در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد.

به گزارش ایراسین، مهدی شامی زنجانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مدرس و مشاور تحول دیجیتال در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال درصنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی بر لزوم تمرکز بر پرورش رهبران دیجیتال در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد و افزود: باید اهمیت و نقش امنیت سایبری در صنعت نسل چهار و پنج و نیز لزوم توجه به فرهنگ و مهارت های دیجیتال در تحول دیجیتال و هوشمندسازی را مد نظر قرار داد.

از سوی دیگر سید مهدی حاتمیان، مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ورود فناوری های نوظهور و جذب و نگهداشت فناوری های دیجیتال به منظور تحقق رشد بخش معدن و صنایع معدنی در چارچوب تحول و اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه را ضروری دانست.

وی افزود: در این برنامه رشد بخش معدن و صنایع معدنی ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است که بیشترین میزان رشد در بین بخش های مختلف را به خود اختصاص داده است.

معدنکاری نسل چهار یک انقلاب است نه تحول کوچک

همچنین سوفسطایی مدیر هوش مصنوعی شرکت معدنی واله اعلام کرد: معدن کاری هوشمند یک انقلاب است نه یک تحول کوچک، بنابراین ممکن است برای رسیدن به آن ناچار به تغییر استراتژی های سازمان شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور صفر در فعالیت های پرخطر، تلفات جانی صفر و انتشار کربن صفر از مزایای معدنکاری هوشمند است. همچنین کاهش هزینه و افزایش ایمنی در بخش معدن و صنایع معدنی نیز از دیگر مزایای معدنکاری هوشمند است.

سوفسطایی تصریح کرد: نیروی انسانی خبره، آموزش و نوآوری از عوامل مهم در معدنکاری هوشمند است. یکپارچه سازی نتایج و اطلاعات نیز از دستاوردهای مهم و کاربردی معدنکاری هوشمند است که لازمه آن رشد تکنولوژی است.

پیشگیری از حوادث از مزایای کلیدی تحول دیجیتال

الکساندر افیموکچین ، مدیر بین الملل شرکت زیفراماینینگ، پیشگیری از حوادث را یکی از مزایای کلیدی تحول دیجیتال دانست.

وی ادامه داد: سیستم های حفاری هوشمند، کنترل کیفیت هوشمند، یکپارچه سازی اطلاعات هوشمند از جمله کاربردهای معدنکاری هوشمند در بخش معدن و صنایع معدنی است که به رشد بهره وری کمک می کند.

نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در حوزه فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز به همت ایمیدرو و با حضور مقامات معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و صمت و همچنین مشارکت شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی و نیز اعضای هیات علمی دانشگاه ها برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =