عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا و سکه تحت تاثیر اخبار اقتصادی و سیاسی عمل می‌کند و اکنون اخبار فعلی سیاسی اجازه رشد قیمت‌ها را نمی‌دهد و شاهد روند خنثی قیمت طلا و سکه هستیم. منتهی من فکر می‌کنم برای حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۱۵ روز آینده قیمت طلا و سکه وارد مدار صعودی شود.

به گزارش خبرنگارایراسین، تابستان برای بازار طلا و سکه فصل خوبی بود زیرا با آغاز تابستان ثبات نسبی در این بازار حاکم شد و این روند حتی با شروع پاییز ادامه دارد. اعداد و ارقام روی نمایشگر طلافروشی‌ها از روند نزولی قیمت طلا و سکه حکایت می‌کند هرچند این روند نزولی سریع نیست. روز گذشته قیمت طلای ۱۸ عیار به حوالی ۲ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان رسید و سکه تمام طرح جدید با بهای ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان یعنی ۲۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری قبل معامله ‌شد. همچنین نیم‌سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه با بهای ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد. دراین میان سکه یک گرمی ثبات خود را حفظ کرد و بدون تغییر با قیمت ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار عرضه شد. معامله‌گران انتشار اخبار سیاسی و ابهام در آینده بازار ارز را دلیل ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه عنوان می‌کنند. در همین راستا عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تحولات بازار طلا در هفته‌های اخیر به خبرنگار ایراسین گفت: پیش‌تر شرایط روند خنثی برای بازار طلا و سکه در ماه‌های محرم و صفر پیش‌بینی می‌شد؛ به صورتی‌که قیمت‌ها از ثبات نسبی برخوردار باشند و بررسی قیمت‌ها در هفته‌های اخیر نیز گواهی بر درست بودن این پیش‌بینی‌هاست؛ برای نمونه پایین‌ترین قیمت هر مثقال طلا طی دو سه ماه گذشته حدود ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود و بالاترین بهای آن به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌رسید.

محمدولی ادامه داد: اگرچه با اتمام ماه صفر انتظار ورود تقاضا به بازار وجود دارد و قیمت‌ها به نوعی تغییر خواهند کرد. ولی اکنون شاهد کنترل‌ قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم اگرچه خبرهایی گاهی به بازار تزریق می‌شود تا قیمت‌ها را بالا و پایین کند.

روند صعودی پیش‌روی بازار طلا

از دید کارشناسان اقتصادی بازار طلا و سکه در شرایط فعلی پتانسیل رشد یا نزول شارپی را ندارد و نوسان‌های کوچک در این بازار تصادفی و موقتی است نه جهت‌دار یا دائمی. محمدولی نیز معتقد است بازار طلا و سکه تحت تاثیر اخبار اقتصادی و سیاسی عمل می‌کند و اظهار کرد: اکنون شرایط اقتصادی ما تحت کنترل است البته شرایط اقتصادی بیشتر تحت تاثیر شرایط سیاسی بوده که اخبار فعلی سیاسی اجازه رشد قیمت‌ها را نمی‌دهد و شاهد روند خنثی قیمت طلا و سکه هستیم.

در انتها این عضو اتحادیه طلا و جواهر برای بازار طلا و سکه طی روزهای آتی روند صعودی پیش‌بینی می‌کند و بیان داشت: امیدواریم اخبار سیاسی خوبی منتشر شود تا بازار را ریزشی کند. منتهی من فکر می‌کنم برای حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۱۵ روز آینده قیمت طلا و سکه وارد مدار صعودی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =