• ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
  • کد خبر: 43015
  • readingTime: ۲ دقیقه
نادربذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به اتمام ماه‌های محرم و صفر و وجود مراسم‌ها و اعیادی در ماه ربیع الاول، قطعا از شرایط بحرانی و افت تقاضا عبور خواهیم کرد. بدون‌شک صنف ما و صنعت تولید طلا روزهای ناخوشایندی را پشت سرگذاشت که ان‌شاءالله با شروع ماه جدید بازار به سمت‌وسوی رونق بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه از اواخر تیرماه سال جاری با آغاز ماه محرم وارد شرایط رکودی شد و روزهای بی‌جانی را پشت سرگذاشت. رکود بازار طلا با شروع ماه صفر تشدید یافت تا به گفته فعالان بازار، طلافروشان کرکره مغازه خود را در پایان بعضی از روزها بدون هیچ معامله پایین بکشند. حال با گذشت دو ماه صنف طلافروشان به بازگشت رونق و افزایش تقاضا به این بازار امیدوارند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با پایان ماه صفر و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه به خبرنگار ایراسین گفت: باتوجه به اتمام ماه‌های محرم و صفر و وجود مراسم‌ها و اعیادی در ماه ربیع الاول، قطعا از شرایط بحرانی و افت تقاضا عبور خواهیم کرد و شرایط تغییر می‌کند. بدون‌شک صنف ما روزهای ناخوشایندی را پشت سرگذاشت و مشکلاتی چه برای طلافروشان و چه صنعت تولید طلا و سکه رخ داد.

بذرافشان ادامه داد: ان‌شاءالله بازار به سمت‌وسوی رونق بازخواهد گشت و با شروع ماه جدید مشکلات و شرایط نامطلوب از بین می‌رود تا باری دیگر بازار طلا و سکه میزبان روزهای خوب همراه با رونق کسب‌وکارها باشد.

پیش‌بینی‌ها از افزایش تقاضا برای طلا و سکه حکایت می‌کند؛ با این اوصاف قیمت طلا و سکه دنباله‌رو تقاضا بالا می‌رود؟ رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان داشت: بله این امکان وجود دارد؛ ازآنجایی‌که روزهای زیادی شاهد رکود در بازار طلا بودیم، نمی‌توان گفت سریع افزایش تقاضا در بازار رخ می‌دهد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

روز نامتوازن بازار طلا

بازار طلا و سکه دومین روز از آخرین هفته تابستان روند نامتوازنی داشت و سکه امامی به همراه طلای ۱۸ عیار ساز نزولی سر دادند. درمقابل اعضای دیگر خانواده سکه وارد فاز صعودی شدند. روز گذشته سکه امامی با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی با قیمتی حوالی ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با بهای حدود دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسید؛ یعنی حدود هشت هزار تومان کم‌تر از روز کاری گذشته. در آن سوی بازار سکه بهار آزادی رشد ناچیزی را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند تا با بهای ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نمایشگر طلافروشی‌ها خودنمایی کند. نیم سکه نیز با رشد ۱۵۰ هزار تومانی در پله ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ایستاد. روز گذشته قیمت ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. شماری از فعالان بازار اونس طلا و دلار را لیدر بازار طلا و سکه می‌دانند. آخرین روز کاری قیمت اونس جهانی طلا طی یک روند افزایشی به ۱۹۲۳ دلار دست یافت تا شوک به بازار داخلی وارد شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در بازار طلا ناشی از دو عامل است؛ توضیح می‌دهد: روز گذشته تاحدودی قیمت‌ها افزایش یافت که علت اصلی این موضوع اونس طلا و نوسانات بازار ارز است. در کل افزایش جزئی در بازار داشتیم که این تغییرات طبیعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =