• ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
  • کد خبر: 42957
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

چهارشنبه هفته‌ گذشته قیمت طلا به محدوده مهمی رسید. طلای آبشده و طلای ۱۸ عیار طی ماه‌های گذشته بارها برای شکست این محدوده ناتوان بودند ولی این بار قیمت انس طلا در روز پنج‌شنبه و جمعه رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و این شاید به معنای یک‌شنبه سبز بازار داخلی طلا باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تعطیلی روز پنج‌شنبه هفته‌گذشته و شنبه هفته‌ جاری باعث شد تا تسویه معاملات روز چهارشنبه در روز یک‌شنبه انجام شود. همین مسئله کافی بود تا حجم معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کند. اگرچه حجم معاملات در طول دو هفته‌ گذشته پایین‌ بود. فقط معامله‌گران حرفه‌ای در بازار حضور دارند و آنها هم معاملات کمی انجام می‌دهند. فعالان بازار طلا عقیده دارند همین روند تا پایان شهریورماه ادامه‌ دارد ولی احتمالا با آغاز ماه مهر حجم معاملات بازار طلا افزایش می‌یابد.

طلای آبشده

فعالان بسیاری در بازار طلای آبشده عقیده‌ دارند نیمه دوم سال جاری قیمت آبشده تا محدوده ۱۶ میلیون تومان رشد خواهد کرد. با وجود این پیش‌بینی آبشده در طول ۳ ماه گذشته در محدوده‌ کوچکی کم‌نوسان عمل می‌کند. آنچه‌ مشخص است طلای آبشده با قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان به‌شدت پرتقاضاست.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/65056f2b38103.png

رشد قیمت انس در روز پنجشنبه و جمعه احتمالا با رشد قیمت آبشده در معاملات روز یکشنبه همراه خواهد شد و اگر حجم تقاضا زیاد باشد شاید آبشده بالاخره موفق به شکست محدوده عرضه ماه‌های گذشته شود.

سکه طرح جدید

نوسانات محدود قیمت سکه امامی در هفته‌های گذشته کار را برای فعالان این بازار دشوار کرده‌ است. گفت‌وگو با این افراد نشان می‌دهد بعضی از حرفه‌ای‌ها در بازار سکه امامی هفته‌هاست هیچ معامله‌ای انجام نداده‌اند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/65057035bad6c.png

سکه امامی با قیمتی کمتر از ۲۸ میلیون تومان پرتقاضاست و سکه بارها برای شکست این محدوده ناموفق بوده‌ است. روند فعلی قیمت سکه امامی دیر یا زود تغییر خواهد کرد ولی درباره افزایش یا کاهش آن بازاریان اتفاق نظر ندارند.

طلای ۱۸ عیار

قیمت طلای ۱۸ عیار با آبشده نقدی همبستگی دارد با این حال تقاضا برای مصنوعات طلای ۱۸ عیار با پایان ماه صفر افزایش پیدا می‌کند. طلای ۱۸ عیار در کانال قیمتی کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرتقاضا بود و اکنون به سقف قیمتی مهمی رسیده‌ است. طلای ۱۸ عیار طی ماه‌های گذشته برای عبور از این محدوده قیمتی ناتوان بود.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/6505717cdcb1b.png

افزایش قیمت انس در طول‌های گذشته‌ می‌تواند منجر به شکست سقف مثلث قیمتی توسط طلای ۱۸ عیار شود و اگر بتواند بالاتر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ثبات برسد این به معنای آغاز روند صعودی جدید در طلای ۱۸ عیار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =