نادر بذرافشان

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح می‌دهد: روند بازار طلا و سکه با شروع هفته جاری افزایشی شد که علت بخش عمده این افزایش به رشد ۱۴ دلاری انس جهانی طلا باز می‌گردد. همچنین رشد قیمت ارز، اتفاقات اخیر در منطقه به همراه تغییرات اقتصادی و سیاسی سه عامل رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی  محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت سکه و ارز هفته جاری را با جهت رو به بالا آغار کردند؛ نرخ دلار سقف مقاومت ۳ ماهه خود را شکست و در معاملات بازار آزاد به کانال بالاتر از ۵۰ هزار تومان راه پیدا کرد. دراین میان طلا ساز مخالف با سکه و دلار زد و با تاخیر سوار بر مدار صعودی شد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طی سال‌های اخیر بازار طلا و سکه دنباله‌رو ارز شده است و بیشتر نوسانات قیمت طلا و سکه را نوسانات ارزی تشکیل می‌دهد؛ از این‌ رو روز گذشته بهای طلا و سکه با افزایش قیمت دلار همراهی کردند تا ثبات نسبی بازارهای داخلی پس از ماه‌ها شکسته شود. نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت این بازار در هفته جاری به خبرنگار ایراسین می‌گوید: روند بازار طلا و سکه با شروع هفته جاری افزایشی شد که علت بخش عمده این افزایش به رشد ۱۴ دلاری انس جهانی طلا باز می‌گردد. همچنین رشد قیمت ارز، اتفاقات اخیر در منطقه به همراه تغییرات اقتصادی و سیاسی سه عامل رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی محسوب می‌شود.

بذرافشان در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت طلا و سکه بالا رفت ولی بازار روال عادی دارد، خوشبختانه التهابی در آن نیست و تقاضا نیز تشدید نشده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره تغییرات قیمت طلا و سکه در روز گذشته توضیح می‌دهد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۶۴ هزار تومان بالا رفت و این افزایش برای قیمت سکه به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. نیم سکه و ربع سکه نیز هرکدام ۱ میلیون تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساندند.
بذرافشان درباره حباب سکه نیز اظهار داشت: حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بیشتر شد و در حال حاضر این حباب در بازارهای داخلی برای سکه تمام ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عادی بودن شرایط بازار طلا، درخصوص پیش‌بینی روند بازار در روزهای آتی بیان می‌دارد: باتوجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در ۴۸ ساعت اخیر زیاد بود، به نظر نمی‌رسد بازار مجدد میزبان نوسان چشمگیری در روزهای آینده باشد. ولی اکنون نمی‌توان درخصوص مقطعی یا ادامه‌دار بودند روند صعودی بازار طلا نظر داد یا آینده بازار را پیش‌بینی کرد.

وی اضافه می‌کند: باید دید انس جهانی پس از بازگشایی بازار به چه سمتی حرکت می‌کند. همچنین باید منتظر اخبار و تغییرات شرایط اقتصادی و سیاسی ماند. درمجموع اگر اخبار و اتفاقات خاصی رخ ندهد، نوسانات زیادی در بازار طلا نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =