طلا

هفته گذشته بسیاری از فعالان بازار طلا منتظر افزایش قیمت‌ها بودند و به همین علت طلای آبشده و سکه خریدند ولی ریزش انس طلا منجر به زیان سنگین معامله‌گران شد. آمارها نشان می‌دهد در بازارهای جهانی نیز بیش از ۹۰ درصد معامله‌گران خرد روی انس طلا درموقعیت خرید قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، منابع مختلف مدعی‌اند هفته گذشته به خصوص در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش از ۹۰ درصد معامله‌گران خرد، معامله خرید روی انس طلا باز کردند ولی ریزش انس با زیان سنگین این معامله‌گران همراه بود. قیمت انس طلا در یک هفته از کانال ۱۹۲۰ دلار تا ۱۸۵۰ دلار ریزش کرد و این کاهش قیمت کم سابقه منجر به زیان معامله‌گران در بازارهای جهانی و داخلی شد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با انتشار اخباری مانند احتمال تعطیلی دولت آمریکا معامله‌گران بسیاری در بازار سکه و طلای آبشده اقدام به خرید کردند ولی ریزش قیمت انس طلا با کاهش قیمت آبشده و سکه همراه بود. تعداد زیادی از معامله‌گران همچنان امیدوارند تا این هفته قیمت طلا صعودی شود.

طلای آبشده

هفته گذشته قیمت طلای آبشده به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسید و معامله‌گران به خیال افزایش تقاضا در این کانال قیمتی وارد موقعیت خرید شدند ولی ریزش انس طلا بازی را تغییر داد تا طلای آبشده این هفته را در کانال کمتر از ۱۰ میلیون تومان به پایان برساند.

نقره‌داغ خریداران در بازار طلا با ریزش انس

آبشده نقدی به سمت محدوده مهم قیمتی ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار و سپس ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در حرکت است و اگر خریداران موفق به حمایت از قیمت نشوند باید منتظر ادامه ریزش به قیمت‌های پایین‌تر بود.

سکه

سکه طرح جدید در نخستین روزهای هفته در تلاش برای حضور در کانال قیمتی ۲۹ میلیون تومان بود ولی ریزش نرخ انس سکه امامی را به کانال ۲۷ میلیون تومان رساند. در بازار سکه امامی نیز فعالان از زیان سنگین معامله‌گران حاضر در بازار می‌گویند البته معامله‌گران بسیاری معاملات خود را باز نگه‌داشته‌اند و منتظرند سکه از کانال ۲۷ میلیون تومان به مدار صعودی بازگردد.

نقره‌داغ خریداران در بازار طلا با ریزش انس

اگر قیمت سکه طرح جدید در این محدوده با افزایش تقاضا مواجه نشود احتمالا کانال ۲۶ میلیون و سپس ۲۵ میلیون تومان را تجربه خواهد کرد. ادامه ریزش یا صعود نرخ سکه رابطه مستقیمی با نوسانات نرخ انس در هفته‌ پیش‌رو دارد.

طلای ۱۸ عیار

طلای ۱۸ عیار بالاخره کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را از دست داد و به کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید ولی نسبت به طلای آبشده و سکه فاصله بیشتری با کف قیمتی خود دارد. خریداران قیمت فعلی طلای ۱۸ عیار را برای خرید و سرمایه‌گذاری جذاب می‌دانند ولی گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد خریداری در بازار حضور ندارد.

نقره‌داغ خریداران در بازار طلا با ریزش انس

محدوده قیمتی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان در بازار طلای ۱۸ عیار اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت از دست دادن این محدوده قیمت احتمال ریزش شدید قیمت طلای ۱۸ عیار وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =