• ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
  • کد خبر: 39939
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

روزهای پرهیجان با نوسانات قیمتی شدید در بازار طلا تمام شد و اکنون بازار داخلی طلا در محدوده مشخصی ساکن شده است. قیمت‌ها در محدوده کوچکی نوسان می‌کنند و خریداران و فروشندگان هیچ‌کدام دست بالاتری ندارند. همین مسئله باعث شده تا معاملات فعالان بازار نیز به شدت کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار داخلی طلا پس از بهار پر هیجان و نوسانی، دو هفته ابتدایی فصل تابستان در محدوده کوچکی نوسان می‌کنند. قیمت طلای آبشده، گرم ۱۸ عیار و سکه امامی در طول اردیبهشت ماه روزانه چند مرتبه تغییر می‌کرد ولی در طول دو هفته اول تیرماه قیمت از اول هفته تا پایان هفته تقریبا ثابت است و همین مسئله باعث شده تا معاملات فعالان بازار به شدت کاهش داشته‌ باشد. یکی از فعالان بازار بزرگ اصفهان در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: دو هفته گذشته فقط مشتریان خرد با سرمایه‌های کوچک معامله می‌کنند درحالی‌ که بزرگان بازار خرید و فروشی انجام نمی‌دهند.

ثبات قیمت طلا تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد بود؟ فعالان بازار پاسخ یکسانی به این سوال ندارند ولی همه معتقدند پس از کاهش نوسانات، قیمت طلا به یک طرف جهش خواهد کرد. البته باید در نظر داشت هر سال با آغاز ماه محرم و صفر حجم معاملات در بازار کاهش می‌یابد و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

طلای آبشده

نوسانات قیمت طلای آبشده در طول هفته گذشته بین ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود و نمودار قیمتی آن نشان می‌دهد، فروشندگان یا خریداران هیچ کدام قدرت بالاتری ندارند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64a82fcdc4d5f.png

سه هفته قبل قیمت طلای آبشده به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و با افزایش تقاضا به کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برگشت، پس از آن قیمت نه به روند صعودی ادامه داد و نه نزولی شد. در صورت قدرت گرفتن فروشنده‌ها طلای آبشده مجدد به سمت کانال ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد و در صورتی که تقاضا افزایش پیدا کند کانال ۱۱ میلیون تومان محتمل است.

طلای ۱۸ عیار

نوسان قیمت طلای ۱۸ عیار در طول هفته گذشته کمتر از ۴۰ هزار تومان بود تا هر گرم طلا ۱۸ عیار نه موفق به صعود از کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شود و نه به کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سقوط کند. نوسان قیمت طلای ۱۸ عیار نیز مانند آبشده محدود است و بررسی‌ها نشان می‌دهد طلای ۱۸ عیار نسبت به آبشده و سکه حساسیت بیشتری به آغاز ماه محرم و صفر دارد. هر ساله در این دو ماه نوسانات طلای ۱۸ عیار به شدت نزولی می‌شود.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64a830b30c513.png

طلای ۱۸ عیار ۳ هفته قبل از محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان صعودی شد و فعالان بازار عقیده دارند قدرت خریداران اندکی از فروشندگان بیشتر است در نتیجه احتمال رشد قیمت طلای ۱۸ عیار به کانال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد.

سکه

خریداران در طول هفته‌ گذشته تلاش کردند تا سکه امامی در کانال ۲۹ میلیون تومان باقی ‌بماند با این حال سکه امامی هفته را با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به پایان رساند. نوسانات سکه آنقدر کم‌ بود که بسیاری از فعالان بازار معامله‌ای نکردند و منتظر آغاز یک روند صعودی یا نزولی در بازار سکه هستند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64a8338fd66a4.png

بعضی از معامله‌گران در بازار سکه عقیده دارند اگر قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دست نرود قیمت سکه پرقدرت به کانال ۳۰ میلیون تومان بازخواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =