• ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر: 39623
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

بازار داخلی طلا هفته‌ باثباتی را پشت‌سر گذاشت؛ زیرا قیمت‌ها در یک محدوده کوچک نوسان می‌کرد؛البته ماجرای واگنرها در روز یک‌شنبه طلا را صعودی کرد ولی هیجان بازار یک روز بعد فروکش کرد. در ادامه رشد ۱۹ دلاری قیمت انس در روز جمعه مهمترین خبر برای بازار طلا در روزهای ابتدایی هفته‌ جاری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شنبه گذشته بازار طلای داخلی یک روز کم‌نوسان را تجربه کرد و سپس در روز یک‌شنبه همزمان با ماجرای واگنرها در روسیه، نرخ دلار در بازار غیررسمی صعودی شد تا طلا نیز صعودی شود. روز دوشنبه با پایان حواشی روسیه بازار ارز نیز آرام گرفت تا طلا تمام صعود روز یک‌شنبه را در روز دوشنبه پس بگیرد. در روزهای باقی‌مانده از هفته قبل نیز نوسانات در بازار طلا محدود بود. در بازار جهانی طلا نیز به جز روز پنج‌شنبه نوسانات اندک بود ولی صعود قیمت انس در روز جمعه احتمالا منجر به رشد قیمت طلا در معاملات روز شنبه و یک‌شنبه خواهد شد.

نوسانات محدود بازار طلا در روزهای گذشته باعث شد تا حجم معاملات کاهش پیدا کند. البته رشد قیمت طلا در روز یکشنبه و بازگشت آن در روز دوشنبه ضرر سنگینی را متحمل معامله‌گران کرد؛ زیرا افراد زیادی برای یکشنبه معامله خرید باز کرده‌ بودند.

طلای آبشده

طلای آبشده هفته‌ کم‌نوسانی را پشت‌سر گذاشت. دامنه‌ نوسان آبشده به خصوص پس از روز یکشنبه آنقدر کوتاه بود که بسیاری از معامله‌گران به بازار ورود نکردند، با این حال حمایت خریداران باعث شد تا آبشده‌ نقدی بالاتر از کانال ۱۰ میلیون تومان باقی‌بماند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/649f151a5c339.png

روز یکشنبه آبشده نقدی تا کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رشد کرد و همین مسئله باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار صعود به قله ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را داشته باشند ولی روز دوشنبه آبشده به محدوده کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت و تا پایان هفته‌ کم نوسان بود.

طلای ۱۸ عیار

برآیند نوسان قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در طول هفته کمتر از ۵۰ هزار تومان بود اگرچه طلای ۱۸ عیار نیز روز یکشنبه به شدت صعودی و روز دوشنبه نزولی شد ولی در مابقی روزهای هفته نوسان خاصی نداشت.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/649f16983776c.png

در طول ۳ روز پایانی هفته‌ گذشته طلای ۱۸ عیار با حمایت خریداران مواجه شد، در نتیجه احتمال رشد قیمت آن تا کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد. در صورت عبور از محدوده ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان احتمال رشد قیمت طلای ۱۸ عیار تا کانال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان زیاد است.

سکه

نمودار قیمتی طلای آبشده و طلای ۱۸ عیار نشان می‌دهد خریداران در سه روز پایانی هفته‌ از قیمت‌ها حمایت کرده‌اند ولی این حمایت در نمودار قیمتی سکه امامی وجود ندارد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/649f17c953bec.png

برخلاف سایر بخش‌ها در بازار طلا، قیمت سکه بیشتر به ریزش تمایل دارد و شاید تا محدوده ۲۷ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

نوسان قیمت سکه امامی در روزهای پایانی هفته محدود بود در بازار ربع سکه و نیم‌ سکه نیز فشار فروش همچنان متوقف نشده‌ است و بعید نیست نیم‌ سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان سقوط کند. از طرفی خریداران دربازار ربع سکه در تلاشند تا قیمت‌ آن را در کانال ۱۰ میلیون تومان نگه‌دارند ولی در صورت ادامه روند ریزشی احتمال افت قیمت ربع سکه به کانال۹ میلیون تومان نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =