عباد محمدولی

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: بازار طلا در چند هفته اخیر در محدوده مشخصی نوسان می‌کند که این نوسانات دلیل خاصی ندارد. امروز یکسری از سرمایه‌های خرد در جامعه وجود دارد که صاحبان آن‌ها به دنبال بازاری با نوسان بیشتر هستند. اکنون بازار طلا و سکه در حالت سکون قرار دارد لذا تقاضا فروکش کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت انس طلا هفته گذشته ریزشی بود و بازار داخلی متاثر از کاهش قیمت‌های جهانی، نوسان محسوسی نکرد. درمقابل افزایش قیمت دلار و پشت سر گذاشتن مرز روانی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان سبب رشد جزئی قیمت طلا از هفته جاری شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح قیمتی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای طلای ۱۸ عیار به اصلی‌ترین سنگر حمایتی خریداران تبدیل شده است که طلا در دهه دوم تیرماه این سطح حمایتی را پشت سر گذاشت. عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر دراین باره به خبرنگار ایراسین می‌گوید: بازار طلا در چند هفته اخیر در محدوده مشخصی نوسان می‌کند که این نوسانات دلیل خاصی ندارد. در زمان حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۳۷۶ هزار تومان است وهر گرم طلای ۲۴ عیار سه میلیون و ۱۵۶ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۳۰ دلار به فروش می‌رسد. اکنون سکه تمام با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۰۰هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی شش میلیون و ۴۰۰هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

محمدولی درخصوص نوسانات محدود بازار طلا و سکه توضیح می‌دهد: این روند طبیعی است که بازار مدتی در یک رنج قیمتی با حالت سکون نوسان کند. ما امیدواریم این روند حفظ و تثبیت شود و حتی شاهد فرآیندی باشیم که طلا نزولی شود. تمامی این اتفاقات به نفع صنف طلافروشان است و به تبع فضای مناسبی برای خریداران فراهم می‌شود.

فعالان بازار طلا مدعی‌اند تقاضا در بازار مانند قیمت‌ها یخ زده و از ابتدای سال بازار فلز زرد وارد فاز رکودی شده است. عضو اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر رکود بازار بیان می‌دارد: کاهش قیمت‌ها تاثیری بر میزان تقاضا در بازار طلا و سکه نداشته است. زمانی که بازار فلز زرد نوسان می‌کند، به نوعی توجه خریداران به بازار ما جلب می‌شود و میزان تقاضا افزایش می‌یابد.

محمدولی ادامه می‌دهد: امروز یکسری از سرمایه‌های خرد در جامعه وجود دارد که صاحبان آن‌ها به دنبال بازاری با نوسان بیشتر هستند. اکنون بازار طلا و سکه در حالت سکون قرار دارد لذا تقاضا فروکش کرده است. من و همکارانم از خداوند متعال می‌خواهیم با درایت مسئولین این روند قیمتی ادامه یابد و درعین حال بازار بتواند شرایط خود را پیدا کند تا شاهد بازگشت رونق و رشد تقاضا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =