• ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 35508
  • readingTime: ۲ دقیقه
معدن خراسان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استخراج سالیانه معرفی شده برای ذخایر جدید معدنی در ۲ سال اخیر در خراسان رضوی به میزان ۱۷۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایراسین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیررضا رجبی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۲۸ تن ذخیره جدید معدنی در خراسان رضوی استخراج شد، در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۰ به مقدار هزار و ۹۳ تن بود.

او با اشاره به رشد ۷۵ درصدی در سرمایه گذاری جدید بخش معدن خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ افزود: سال گذشته سه هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان انجام گرفت، در حالیکه میزان سرمایه گذاری سال ۱۴۰۰ در بخش معدن، ۲ هزار و ۸۶ میلیارد ریال بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مساحت ذخایر جدید معدنی تحت بهره برداری در خراسان رضوی دراین مدت از ۳۸۷.۵ کیلومتر مربع به ۴۵۸.۵ کیلومترمربع رسید، همچنین سال گذشته برای ۴۱ معدن جدید در خراسان رضوی پروانه بهره برداری صادر شد که برای ۴۱۰ نفر شغل جدید ایجاد کرد، اشتغال در این بخش در مقایسه با سال رشد ۱۷ درصدی داشته است.

رجبی به توسعه اکتشافات معدنی در سال گذشته اشاره و بیان کرد: سال گذشته صدور هشت فقره پروانه اکتشاف از آنومالی‌های مس پهنه معدنی گناباد و کاشمر، انجام فرآیند صدور ۲ فقره پروانه اکتشاف آنومالی‌های مس پهنه معدنی بجستان، تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی دارای درخواست صدور پروانه اکتشاف و انجام ماده ۲۴ قانون معادن بعضا دارای بلاتکلیفی ۱۰ ساله انجام شد.

او تعیین تکلیف پهنه معدنی صالح آباد با معرفی پنج ناحیه امیدبخش معدنی، تهیه پروپوزال نحوه فعالیت و اکتشاف شرکت‌های معدنی در کشور افغانستان برای بهره برداری از معادن آن کشور، صدور ۶ فقره پروانه اکتشاف آنومالی‌های پهنه‌های معدنی سنگان و سبزوار و جغتای، تعیین تکلیف پهنه معدنی چادرملو در رشتخوار با معرفی چهار تارگت معدنی، صدور ۱۸ فقره پروانه اکتشاف تفصیلی در پهنه معدنی فریمان را از دیگر اکتشافات معدنی سال ۱۴۰۱ در خراسان رضوی برشمرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تعیین تکلیف یا فعال سازی ۴۸۳ معدن راکد خراسان رضوی در سال گذشته تاکید کرد: طی برگزاری ۲ مزایده برای ۴۰۰ محدوده معدنی راکد، ۱۵۰ معدن راه اندازی شده و باقی در مسیر مزایده هستند، در این راستا ظرفیت تولید ۱۱۸ معدن در استان به طور متوسط ۲۰ درصد و میزان کل تولیدات معدنی در استان ۱۲ درصد افزایش یافت.

رجبی اظهار کرد: سال گذشته ظرفیت استخراج سنگ قیمتی فیروزه از ۴۰ به ۶۰ تن در سال رسید و ظرفیت استخراج معدن سنگ آهن سنگان به عنوان مهمترین معدن سنگ آهن خراسان رضوی از ۱۷ میلیون تن به ۲۵ میلیون تن در سال افزایش یافت.

او افزود: به منظور حفظ و صیانت از بیت المال، معادن و حقوق دولتی پارسال نقشه برداری با پهباد برای معادن استان اجباری شد، حقوق دولتی معادن استان سه هزار میلیارد تومان دریافت شد و ۲۰۰ درصد رشد کرد و ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به شهرستان‌های محل استقرار معادن بازگشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =