معدن طبس

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان تولید مواد معدنی استان در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر رشد داشته و بیش از ۸ هزار نفر در پروژه‌های معدنی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حسین مدرس خیایانی، استاندار سیستان و بلوچستان درباره تولیدات معدنی این استان اظهار کرد: میزان تولید مواد معدنی استان در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر رشد داشته و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۵ معدن کوچک مقیاس احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در پروژه‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از ملاک‌های مهم واگذاری معدن داشتن کارخانه صنایع فرآوری و تولید از سوی سرمایه گذران است. حضور شرکت‌های بزرگ معدنی در استان اهمیت فراوانی دارد که نشان از ظرفیت این منطقه و جذابیت برای سرمایه‌گذاران است. به تناسب واگذاری اختیارات از بخش دولتی به بخش خصوصی قطعاً مدیران این بخش هم باید پاسخگو باشند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های کارآمدی در حوزه معدن تولید از محل ذخیره معدنی بوده که باید افزایش پیدا کند. زمان کشف تا بهره‌برداری از معدن باید کوتاه شود در این راستا ظرفیت اسمی معادن قابل و میزان بهره‌برداری اهمیت دارد. ۲۸۰ پروانه اشتغال، ۳۹ پروانه اکتشاف با ۲۰۵ نفر، ۵ گواهی کشف به میزان ۲/۷ میلیون تن و ۱۳ پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۴۱۸ نفر در سال جاری تا کنون صادر شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاه دولت به سمت تمرکز گرایی رفته که البته راه توسعه کشور تنفیذ اختیار به استان‌ها است، گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به استانداران اهمیت نداده بدین معنی که موضوعات استان باید در داخل این منطقه حل شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۷ معدن با ذخیره ۳/۴ میلیارد تن در استان داریم که از این میزان ۴۰۰ معدن کوچک مقیاس و ۱۷ معدن بزرگ مقیاس است، تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و نیاز استان با کیفیت ترین معادن به مصالح شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =