• ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
  • کد خبر: 2710
  • readingTime: ۱ دقیقه
عظیمیان

در دیدار مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان و دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان ، دو طرف با تاکید بر توسعه ارتباط و همکاری های دو جانبه قرارداد همکاری در زمینه های متعدد امضاء کردند.

به گزارش ایراسین، جلسه شورای عالی دفتر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان با حضور عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و طالبی رئیس دانشگاه اصفهان تشکیل شد و دو طرف با تاکید بر توسعه ارتباط و همکاری های دو جانبه قرارداد همکاری در زمینه های متعدد امضاء کردند.

عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه با اشاره به اهمیت همکاری میان صنعت و دانشگاه، گفت: استفاده از چراغ علم نقش بسیار مهمی در توسعه تکنولوژی و چرخه تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی مجموعه فولاد مبارکه به گونه ای می باشد که تا پنج سال آینده با کمک دانشگاه اصفهان و نخبگان علمی کشور، در توسعه تکنولوژی و افزایش رشد تولید و اقتصاد کشور قدمهای بسیار مثبتی برداشته باشیم.

عظیمیان با تاکید بر اهمیت استفاده و بروزرسانی تکنولوژی در صنعت، گفت: اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور و خاورمیانه است خوب است، ولی کافی نیست؛ باید از این مرحله عبور کنیم و صاحب تکنولوژی شویم.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: در حال حاضر با اتکا بر دانش فنی شرکت‌های داخلی ۷۵ درصد تکنولوژی تولید فولاد را کسب کرده ایم و نیاز به تلاش بیشتری است که به ۱۰۰ درصد تکنولوژی بومی دسترسی پیدا کنیم و برای تحقق این امر راهی جز استفاده از دانش داخلی که به خصوص در دانشگاه ها تولید می شود نداریم و این برای صنعت فولاد کشور یک الزام است.

 طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حضور دانشگاه ها در صنعت کشور، گفت: ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها بسیار بالاست و شاید هم‌اکنون از ۵۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی افزود: این تجربه شرکت های بزرگ و موفق دنیاست که دانشگاه ها را به دل صنعت برده اند. رمز موفقیت در این مقوله این است که دانشگاه در همکاری نزدیک با صنعت قرار داشته باشد و در اتاق های فکر مشترک از دانش کسب‌شده استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =