بازدید محتشمی‌پور از مهدی آباد

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت معدن و تجارت از مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد دیدن کرد.

به گزارش ایراسین، رضا محتشمی‌پور، معاون معادن وزیر صمت، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت یزد از معدن سرب و روی مهدی آباد بازدید کرد.

در جریان این بازدید معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ورود جدی معدن سرب و روی مهدی آباد به چرخه تولید تاکید کرد و گفت: کشور اکنون یک وارد کننده مواد اولیه سرب و روی است و باید تا حد ممکن از ظرفیت های تولید داخلی به خوبی استفاده کرد.

رضا محتشمی پور،روز پنجشنبه سی ام دی ماه در بازدید از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: این معدن یکی از مهمترین معادن کشور و الگویی از همراهی معدن و طبیعت است و امیدواریم بتواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت خوب اقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت های زیست محیطی، تبدیل شود.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به وضعیت معادن در زنجان صنعت سرب و روی کشور نگاهش به سوی معادنی چون معادن سرب و روی مهدی آباد است و امیدواریم زحمات و سرمایه گذاری های انجام شده به ثمر برسد.

معاون معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع بزرگ و مجتمع های بزرگ اقتصادی همچون مهدی آباد اثری پایدار در مناطق دارند و بازاری بزرگ برای جذب نیروهای متخصص و مهندسان و نیروهای فنی هستند.

محتشمی پور فرهنگ سرمایه گذاری در یزد را عمیق و نقش مردم شریف استان یزد را در ایجاد فرصت کارآفرینی مثبت ارزیابی کرد.

حمایت اعلام کرد: پروژه کارخانه فراوری روی؛ حاصل تعامل با بخش خصوصی

در ابتدای این بازدید وضعیت کلی پروژه توسط حمیدرضا حمایت، مدیریت مجتمع سرب و روی مهدی آباد ارائه و مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه در زمینه های تأمین زیرساخت ها، تأمین تجهیزات و احداث کارخانه های فرآوری و همچنین استخراج معدن تشریح شد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد نیز در این برنامه، از افتتاح بزرگترین پلنت سرب و روی کشور در مجتمع مهدی آباد در سال ١٤٠١ خبر داد و آن را حاصل تعامل و همکاری های بخش خصوصی و دولت دانست.

در ادامه هیات بازدید کننده طی بازدید از معدن و کارخانه های فرآوری در حال احداث، ابعاد مختلف پروژه را از نزدیک بررسی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =