• ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 21209
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت نفت خام برنت امروز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه با یک درصد افزایش به ۷۹.۴۱ دلار رسید. تحلیلگران معتقدند اوپک پلاس برنامه افزایش تولید خود را ادامه می‌دهد و امیکرون نیز قرنطینه‌های گسترده‌ای را به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه به دنبال انتظار سرمایه‌گذاران از افزایش تولید نفت در نشست امروز پلاک پلاس، افزایش یافت. البته تقاضا برای سوخت علی‌رغم شیوع امیکرون همچنان بالا است.

بهای معاملات آتی نفت برنت، ۴۳ سنت افزایش یافت و به ۷۹.۴۱ دلار در هر بشکه رسید. نفت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۳ سنت افزایش به ۷۶.۴۱ دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت نشان می‌دهد هر دو شاخص نفتی بیش از یک درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

ویرندرا چاوهان، تحلیلگر انرژی اسپکتس گفت: " در حال حاضر مدیریت سمت عرضه بازار توسط اوپک پلاس در حال تنظیم است. نگرانی‌های تقاضای سوخت ناشی از گسترش Omicron در حال کاهش است و برنامه‌ریزی‌ها برای انتشار نفت خام از ذخایر مختلف استراتژیک ملی نفت کمتر از حد انتظار است.

قرار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و متحدانش که به اختصار اوپک پلاس نامیده می‌شوند، روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه تشکیل جلسه دهند. کمیته مشترک نظارت وزیران و پس از آن نشست وزیران، هر دو از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل خواهد شد.

سه منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که این گروه احتمالاً به برنامه خود برای افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه فوریه پایبند است، همانطور که از اوت هر ماه انجام داده است.

تحلیلگران RBC Capital Markets گفتند که اوپک پلاس با توجه به چشم‌انداز فعلی قیمت، فشار دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای افزایش عرضه و نبود محدودیت جدید برای شیوع کووید-۱۹، بعید است مسیر خود را تغییر دهد.

تحلیلگران RBC در یادداشتی می‌گویند:« اگرچه موارد Omicron (نوع COVID-۱۹) در مناطق جغرافیایی کلیدی به افزایش ادامه می‌دهند اما نبود محدودیت‌های گسترده قرنطینه‌ای احتمالاً نگرانی‌های تقاضای کوتاه‌مدت را کنترل می‌کند.

با این حال تحلیلگران هشدار دادند که اگر تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین شعله‌ور شود و به عرضه سوخت ضربه بزند یا مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ پیشرفت کند که منجر به پایان تحریم‌های نفتی علیه ایران می‌شود، ممکن است اوپک پلاس رویه خود را تغییر دهد.

تحلیلگران RBC می‌گویند:« ما فکر می‌کنیم این دو رویداد نشان‌دهنده علائم اصلی هستند که می‌توانند به سرعت مسیر قیمت را تغییر دهند و مکانیسم واکنش سریع اوپک را آزمایش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =