• ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 21233
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

در حالی که سرمایه‌گذاران تاثیر افزایش شدید موارد ابتلا به امیکرون را ارزیابی کردند، قیمت نفت در روز چهارشنبه ۱۵ دی ثابت ماند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در حالی که سرمایه‌گذاران تاثیر افزایش شدید موارد ابتلا به امیکرون را ارزیابی کردند، قیمت نفت در روز چهارشنبه ۱۵ دی ثابت ماند. این در حالی است که پس از افزایش ذخایر سوخت در ایالات متحده، این روند صعودی محدود باقی ‌می‌ماند.

در این روز بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴ سنت یا ۰.۰۳ درصد کاهش به ۸۰.۰۴ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، WTI نیز با ۲ سنت یا ۰.۰۳ درصد افزایش به ۷۷.۰۱ دلار در هر بشکه رسید.

ایالات متحده روز دوشنبه نزدیک به یک میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه در بین کشورهای دیگر جهان و تقریبا دوبرابر اوج قبلی در ایالات متحده است که یک هفته پیش ثبت شده بود.

موسسه امریکن پترولیوم (API) اواخر روز سه شنبه گزارش داد که ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به ۳۱ دسامبر ۷.۱ میلیون بشکه افزایش یافت.

زمانی که ذخایر فزاینده که فراتر از انتظارات تحلیل‌گران بود، چشم انداز صعودی سرمایه گذاران در جلسه قبل تضعیف شد.

معاون تحقیقات کالا در یکی از شرکت‌های مرتبط گفت: افزایش تولید ایالات متحده در شرایطی که تولیدکنندگان بیشتر و بیشتر بازگشت به چاه را سودآور می‌دانند، بر قیمت نفت تأثیر می گذارد.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و متحدانش یا اوپک پلاس، روز سه‌شنبه توافق کردند که ۴۰۰ هزار بشکه دیگر در روز به عرضه خود در ماه فوریه اضافه کنند، همانطور که هر ماه از اوت تا کنون داشته است.

تصمیم برای پایبندی به افزایش تولید، دیدگاه این گروه را منعکس می‌کند که گونه اومیکرون تنها تأثیر کوتاه مدتی بر تقاضای جهانی انرژی خواهد داشت.

واندانا هاری، بنیانگذار Vanda Insights، یکی از شرکت‌های ارائه دهنده تجزیه و تحلیل بازار نفت، گفت: دو روز متوالی افزایش شدید، نفت خام را در قلمروی بیش از حد خرید قرار داده است البته احساسات بازار همچنان ادامه خواهد داشت.

از یک طرف، ممکن است امیدهای افزاینده‌ای وجود داشته باشد که نوع جدید ممکن است نشانه تغییر کویید ۱۹ OVID-۱۹ از یک بیماری همه گیر به یک بیماری قابل کنترل‌تر حداقل در مناطق بسیار واکسینه شده در جهان، باشد. از سوی دیگر، قیمت‌ها ممکن است تحت تأثیر این مسئله قرار بگیرد که کشورها در حالت آماده‌باش هستند و تا زمانی که ویروس افزایش می‌یابد، دولت‌ها آمادگی کاهش محدودیت‌ها را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =