• ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 20849
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که قیمت نفت خام ممکن است در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار برسد زیرا رشد تقاضا از رشد عرضه پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از اویل پرایس، دیمین کوروالین، رئیس تحقیقات انرژی در بانک سرمایه‌گذاری، اوایل امروز گفت: «با وجود تقاضای قوی، عرضه کافی وجود ندارد. برای غلبه بر هزینه‌های بیشتر سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها، قیمت نفت باید بالاتر باشد."

با این حال، پیش‌بینی قیمت فعلی گلدمن برای نفت خام برنت برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، ۸۵ دلار در هر بشکه است. خطرات صعودی برای قیمت‌های سه رقمی شامل تورم هزینه برای حفاری‌ها و کمبود بالقوه عرضه است. کاهش دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های جدید نفت و گاز نیز در محدوده خطری است.

به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، کاهش اخیر قیمت نفت که به دلیل ترس از آخرین نوع ویروس کرونا تقویت شده است، یک واکنش بیش از حد بود. کوروالین خاطرنشان کرد که این معادل با کاهش تقاضای ۵ میلیون بشکه در روز طی سه ماه آینده است.

کوروالین همچنین خاطرنشان کرد، تقاضا برای هر چیزی که به نفت مربوط می‌شود، از سوخت گرفته تا پلاستیک، در حال افزایش است. احتمالاً مصرف در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ رکوردها را بشکند زیرا هزینه‌های دولت برای بهبود اقتصادی و انتقال انرژی همچنان به حمایت از تقاضا ادامه می‌دهد.

گلدمن دومین بانکی است که در این ماه علی‌رغم افت اخیر، موضع صعودی خود را در قبال نفت حفظ کرده است. پیش از این، جی پی مورگان نگرانی‌ها درباره امیکرون را رد کرد و گفت که سال ۲۰۲۲ شاهد پایان همه‌گیری خواهد بود و پیش‌بینی قیمت نفت ممکن است به ۱۲۵ دلار در هر بشکه در سال آینده و ۱۵۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۳ برسد.

این بانک سرمایه گذاری به ظرفیت مازاد محدود اوپک اشاره کرد که به نوبه خود توانایی آن را برای واکنش به تقاضای قوی تر از طریق افزایش تولید و "چرخه اقتصادی پر جنب و جوش تر" محدود می کند.

تحلیلگران جی پی مورگان خاطرنشان کردند:«اگرچه ما پتانسیل روشنی برای چرخه اقتصادی پر جنب و جوش می‌بینیم اما محیط نیز پر از جریان‌های متقابل است. ما مطمئن هستیم که توسعه اقتصادی تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت اما قدرت آن احتمالاً توسط واکنش پولی به تورم تعیین می شود. سال آینده می تواند زمینه را برای تبدیل کووید از یک پاندمی به یک بیماری محلی فراهم کند. به گفته استراتژیست‌های این بانک سرمایه گذاری آمریکایی، در بحبوحه شرایط کاملا مطلوب بازار کار و ظرفیت استقراض بیشتر، مصرف در سالهای آینده احتمالا قوی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =