بارش باران

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: در سال زراعی گذشته هم با کاهش بارش در کشور همراه بودیم و هم افزایش دما باعث شد که ذخیره برفی با کمبود مواجه شود. پیش بینی می‌شود در زمستان امسال شرایط تغییر کند و شاهد بارشهایی بیشتر از سال گذشته خواهیم داشت.  

احد وظیفه، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت گو با ایراسین اظهار کرد: متاسفانه سال زراعی گذشته با کم بارشی در کشور به ویژه در مناطق جنوبی مواجه بودیم و پیش بینی می‌شود زمستان پیش رو با بارش‌های در حد نرمال روبرو باشیم.

وی افزود: سامانه بارشی از اواخر امشب و هفته آینده مناطق جنوبی کشور را در بر می‌گیرد که تا حدودی می‌تواند جبران خشکی بی سابقه در این مناطق را داشته باشد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کاهش میزان بارش‌ها نسبت به بلندمدت، اظهار کرد: مناطق مرکزی و شرقی استان اصفهان کم بارش است و نگرانی بیشتر متوجه سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده رود است که با کاهش بارش ۴۰ درصدی همراه شده است اگرچه سامانه بارشی اخیر تا حدی توانست این کمبود بارش را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد بارش‌های کشور در زمستان رخ می‌دهد، اضافه کرد: در سال زراعی گذشته هم با کاهش بارش در کشور همراه بودیم و هم افزایش دما باعث شد که ذخیره برفی با کمبود مواجه شود. پیش بینی می‌شود در زمستان امسال شرایط تغییر کند و شاهد بارش‌هایی بیشتر از سال گذشته خواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =