بارش باران

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: میانگین بارشها در کشور مثبت ۵ درصد بالاتر از نرمال است اما این به معنای سال پرآبی نیست.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت مطلوب بارش‌ها در جنوب کشور، اظهارکرد: در حال حاضر بارندگی‌ها در جنوب کشور شرایط مطلوبی دارد و در استان‌های جنوبی مانند فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی فراتر از نرمال است.

وی افزود: بارش‌های اخیر دراستان هرمزگان معادل میانگین بارندگی یکساله است و میانگین بارش‌ها در کشور مثبت ۵ درصد بالاتر از نرمال است اما این به معنای سال پرآبی نیست.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در شرایطی که بارش کشور در وضعیت نرمال قرار دارد استان‌های غربی کشور دچار کم‌بارشی هستند و در پایتخت و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بین ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش بارش داریم.

وی با اشاره به اینکه دمای کشور از ابتدای سال تاکنون نزدیک نرمال بوده است، گفت: با توجه به گرمایش زمین نرم دما یک الی دو درجه افزایش یافته است که همین معادل افزایش دما را در کشور داریم و بی‌هنجاری زیادی برای کشور تلقی نمی‌شود.

وظیفه به فعالیت سامانه بارشی در جمعه به ویژه در نوار شمالی کشوراشاره‌ای کرد و افزود: بارش برف در دامنه البرز از فعالیت سامانه جوی اخیر است و در دو هفته اخیر بارش‌ها در کشور کمتر از نرمال خواهد بود.

وی اضافه کرد: انتظار زمستان نرمال از نظر دما و بارش را داریم و وضعیت بارندگی‌ها در اصفهان و چهارمحال و بختیاری در شرایط نرمال است و امیدواریم شرایط نسبت به سال قبل بهتر شود.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با اشاره به برداشت آب‌های زیرزمینی، اظهار کرد: خشکسالی پدیده غالب اقلیم کشور است و باید همواره بر رعایت مصرف بهینه آب تاکید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =