بارش باران

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: سدهای استان هرمزگان از بارندگی‌های اخیر سرریز شد و بارش‌های اخیر در جنوب کشور میانگین بارش کشور را ۲۰ میلیمتر افزایش داد که معادل یک دهم بارش‌های سالانه کشور است.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به سامانه بارشی در جنوب کشور اظهار کرد: تا اوائل آذرماه درصد کم بارشی کشور به منفی ۴۸ درصد رسید به عبارتی تا پایان پاییز نیمی از بارش‌های معمول هر سال زراعی را نداشتیم.

وی افزود: از اواخر پاییز تا نیمه اول دی‌ماه شاهد فعالیت سامانه‌های بارشی بودیم که بارش‌های اخیر جنوب کشور را تحت‌تاثیر قرار داد. این بارش‌ها در شرایطی رخ داد که دو سالی می‌شد که جنوب کشور با کم بارشی شدید مواجه بود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی اخیر استان‌های جنوبی کشور را به شرایط نرمال نزدیک کرده است، افزود: سدهای استان هرمزگان از بارندگی‌های اخیر سرریز شد و بارش‌های اخیر در جنوب کشور میانگین بارش‌های کشور را ۲۰ میلیمتر که معادل یک دهم بارش‌های سالانه کشور است را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر جنوب کشور میزان بارندگی را از ۴۰ میلیمتر به ۶۰ میلیمتر ارتقا داد، گفت: تا صبح امروز، میزان بارش در کشور ۱۴ درصد کمتر از نرمال است و این کم بارشی‌ها در برخی از استانها به ویژه استان‌های غربی کشور برجسته است.

وظیفه با بیان اینکه میزان بارش‌ها در استان کرمانشاه ۶۰ درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام و همدان کمتر از نرمال است و بیشترین کم‌بارشی در استان کرمانشاه رخ داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =