• ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
  • کد خبر: 20956
  • readingTime: ۱ دقیقه
هواشناسی

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هوای پاک در اصفهان گفت: امشب دما در اکثر مناطق استان اصفهان با کاهش ۵ درجه ای همراه خواهد شد.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۸ درجه سانتی‌گراد رسید. طی این مدت خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر اصفهان بوده است. دمای فعلی شهر اصفهان ۱۱ درجه سانتی‌گراد است که ۹ درجه گرم‌تر شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: سامانه بارشی فعالیت خود را از سمت غرب و جنوب و مرکزی استان آغاز کرده است و پادنا با ۲۶ میلی‌متر، خوانسار۱۷ میلی‌متر و سمیرم با ۱۳ میلی‌متر بیشترین بارشها را داشتند.  این شرایط تا اواخر تا اواخر امشب به ویژه در مناطق جنوبی استان اصفهان ادامه خواهد داشت. وزش باد شدید به ویژه در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امشب هم شاهد کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه در اکثر مناطق استان اصفهان است و پیشگیری‌های لازم برای وزش باد شدید در نظر گرفته شود.

رفیعی با اشاره به بارش باران پراکنده در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوروبیابانک با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۵ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =