بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فعالیت سامانه بارشی که جنوب کشور را تحت تاثیر قرار داده است روز جمعه از کشور خارج می‌شود و استان هرمزگان بیشترین میزان بارش را در چند روز اخیر داشته است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهارکرد: فعالیت سامانه بارشی تمام کشور را در برگرفته و استانی نیست که از نعمت بارش بی‌نصیب باشد. فردا شاهد بارش در شرق هرمزگان، جنوب شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان، شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهیم بود که شدت بارش‌ها درجنوب سیستان و بلوچستان ویژه است.

وی افزود: چهارشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران هستیم و میزان بارش‌ها در روز چهارشنبه در استان کرمان تشدید می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه این سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می‌شود، گفت: استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان هم درگیر وزش باد شدید می‌شوند و تا اواسط هفته آینده انتظار بارش را نداریم.

وی بیان کرد: استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان هرمزگان بیشترین بارش‌ها را از این سامانه بارشی داشتند. میناب با ۱۸۸ میلیمتر، بستک با ۱۷۳ میلیمتر، عسلویه ۱۴۸ میلیمتر، فیروزآباد در استان فارس ۱۴۵ میلیمتر و لامرد ۱۴۵ میلیمتر در چند روز گذشته بیشترین میزان بارش را داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =