دیدار چهره به چهره و رسیدگی به مسائل و مشکلات ۱۰۰ نفر از صنعتگران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان زنجان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از شاتا، علی رسولیان با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی استان زنجان در این برنامه ملاقات عمومی که در قالب میز خدمت حوزه صنعت، معدن و تجارت از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت، به طرح موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات خود ‌پرداختند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این دیدارهای مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران، تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز صنعتگران و ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه گذار، تأمین آب و برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توجه به مناطق محروم و استان‌های مرزی، ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مبتنی بر آمایش سرزمینی و نگاه ویژه به ایجاد اشتغال، توجه به راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و افزایش ظرفیت این واحدها را از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد.

به گفته علی رسولیان، با دستور رئیس جمهور، واحدهای صنعتی راکد کل کشور بر اساس یک کار علمی و میدانی پایش و واحدهای راکد در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شد که بر اساس این پایش، دلایل تعطیلی و امکان راه اندازی مجدد این واحدها مشخص شد.

وی افزود: مهم‌ترین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر، احیاء هرچه سریع‌تر این واحدها و بازگشت به چرخه تولید آنهاست که با پایش‌های انجام شده و اجرای سیاست رفع موانع تولید و توسعه صادرات، تعداد واحدهای راکد کشور درحال کاهش است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: پاسخگویی و توجه به خواسته‌ها و مطالبات مردم، از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است و با توجه به سفر رئیس جمهور به استان زنجان، به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان استان زنجان حضور یافته و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و مطالبات این قشر قرار گرفتم و در همین نشست‌ها، مشکلات مطروحه در چارچوب قانون پیگیری شد.

رسولیان یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی فعالان اقتصادی استان زنجان را مباحث زیست محیطی عنوان کرد که باید با ایجاد راهکارهایی، در کنار توسعه صنایع، با ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و فیلترهای مناسب و جلوگیری از آلایندگی واحدها، به مسائل محیط زیست نیز توجه شود.

وی بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها را از دیگر موضوعات مهم مورد بررسی در دیدار امروز خود با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم از محل ابزار بودجه‌ای، این مسأله پیگیری و حل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: زیرساخت‌های آب، برق و گاز دیگر مطالبه واحدهای تولیدی زنجان بود که قرار شد با همکاری وزارتخانه و دستگاه‌های متولی آب، برق و گاز استان این مشکل حل شود.

به گفته رسولیان، تغییر قیمت گاز نیز گلایه بنگاه‌های اقتصادی استان زنجان بود که مقرر شد افزایش قیمت‌ها و واحدهای معاف از این افزایش، از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده تا لطمه‌ای به واحدهای تولیدی وارد نشود.

وی بیان کرد: برای حل مشکل تسهیلات واحدهای تولیدی استان زنجان، امروز با بانک‌های ملی، صادرات، صنعت و معدن و صندوق کارآفرینی امید صحبت و قرار بر این شد که مشکلات طرح‌های استانی از طریق سامانه "بهین یاب"، طرح "تام"، تبصره (۱۸) و منابع داخلی بانک‌ها حل و مشکلات طرح‌های ملی نیز از طریق بانک‌های ملی و یا تسهیلات صندوق توسعه ملی مرتفع شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به وضعیت معادن استان زنجان نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به ذخائر بسیار خوب معدنی این استان و تقاضای معدنکاران، درصدد حل مشکلات این بخش هم هستیم.

رسولیان اظهار داشت: بیمه، مالیات و تأمین مواد اولیه هم از جمله مسائلی بود که امروز، مطرح و قرار شد به‌صورت مصداقی و موضوعی این مشکلات پیگیری و حل شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن تجارت، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، معاون و نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان زنجان همراهی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =