اصغرزاده

مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در چند سال گذشته در ۱۰۷ پهنه معدنی کشور کار اکتشافی صورتگرفته که ۵ پهنه معدنی به مساحت ۵۵ هزار کیلومتر مربع مربوط به خرسان جنوبی بوده است که انتظار داریم در همین راستا معادن خوبی در استان داشته باشیم.

به گزارش ایراسین، به نقل از شاتا، علی اصغرزاده افزود: در چند سال گذشته ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در قالب ۱۰۷ پهنه معدنی را با همکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اکتشافی صورت گرفته که نتیجه آن اضافه شدن حداقل پنج پتانسیل بزرگ معدنی به هشت معدن بزرگ کشور خواهد بود.

وی گفت: در سال‌های گذشته ۱۰۰ میلیون دلار در این زمینه هزینه شده و برآورد ارزش افزوده ما از این معادن ۱۲.۵ میلیارد دلار است که رشد بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: اکتشافات معدنی در سال‌های اخیر به ما نشان داد که از لحاظ منابع انسانی و نیروی متخصص دچار کمبود هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی کردیم تا این چالش‌ها را از میان برداریم.

اصغرزاده گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بود که در این تفاهم چند هدف از جمله شناسایی محدوده‌ها و معادن جدید دراستان خراسان جنوبی، ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال و درآمد مردم دنبال می‌شود.

وی آموزش نیروهای انسانی استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و گفت: انتظار داریم سطح تخصصی نیروهای استان خراسان جنوبی را در این پروژه که نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =