معدن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال ۹۹، ۲۰۷ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، محمد فروهر در بیستمین جلسه شورای معادن استان با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته، ۱۱۷ فقره پروانه بهره برداری، ۲۵ فقره گواهی کشف و ۶۵ فقره پروانه اکتشاف معدن در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح فعالسازی معادن غیر فعال در استان، شاخص های عدم فعالیت معادن در ۷ رسته آسیب شناسی و دسته بندی شدند که حدود ۴۵ درصد معادن غیر فعال استان به دلیل رکود بازار و پائین بودن کیفیت ماده معدنی غیر فعال شده اند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: مخالفت دستگاه های دولتی، نبود زیرساخت های لازم، معادن پشتیبان، عدم فعالیت به دلیل مشکلات ایمنی، معادن دارای مجوز تعطیلی موقت، رکود بازار و پائین بودن کیفیت ماده معدنی از مهمترین شاخص های عدم فعالیت معادن در استان می باشد.
وی افزود: در ابتدای سال ۹۹ تعداد معادن غیر فعال استان ۱۸۴ معدن بوده است که با فعالسازی ۸۰ معدن غیر فعال و اجرای طرح فعالسازی معادن، تعداد معادن غیر فعال به ۱۰۴ معدن کاهش یافته است و حدود ۱۶ درصد از کل معادن استان را شامل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =