• ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر: 50104
  • readingTime: ۳ دقیقه
خودروی لوکس

خرید خودروهای لوکس برای بسیاری به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل شده است. ولی اگر تمایل به رانندگی با یک خودرو لاکچری حتی برای چند روز کوتاه را دارید، باید سری به نمایشگاه‌های اجاره خودرو در اصفهان بزنید. البته شاید پس از شنیدن هزینه نجومی و شرایط کرایه این خودروها مات‌ومبهوت شوید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با یک حساب سرانگشتی برای گشت‌وگذاری در نصف جهان با یک چهارچرخ وارداتی لوکس باید سه تا ۱۵ میلیون تومان برای هر روز هزینه کنید. صاحبان نمایشگاه اتومبیل‌های خود را یک‌روزه اجاره نمی‌دهند و حداقل زمان کرایه آن‌ها سه تا پنج روز است. هرچند اکنون کمی برای اجاره خودرو در اصفهان دیر شده است زیرا اکثر نمایشگاه‌داران به گفتن یک جمله اکتفا می‌کنند"اکنون خودرویی برای کرایه نداریم و بعد از ماه شعبان در خدمتیم." بررسی‌ها نشان می‌دهد عروس و دامادها مشتری پروپاقرص اجاره خودروهای لوکس هستند و باتوجه به شروع مراسم‌ها در ماه شعبان، بیشتر چهارچرخ‌های لاکچری برای کرایه رزرو شده‌اند.

مظنه دوردور با خودرو لوکس

تقاضا برای کرایه مرسدس بنز و بی ام‌و در اصفهان نسبت به دیگر خودروها بالاست و اگر از صاحب نمایشگاه اجاره خودرو، قیمت کرایه هر خودرو لوکسی را بپرسید، ابتدا از آپشن و قابلیت‌های خاص آن اتومبیل تعریف می‌کند که لحظه‌ای با خود شک می‌کنید برای خرید آمده‌اید یا اجاره!؟

درحال حاضر اجاره یک خودرو لوکس باتوجه به مدل آن از چهار میلیون تومان به ازای هر روز شروع می‌شود؛ برای نمونه اجاره روزانه مرسدس بنز مدل ای ۲۸۰ به مدت سه تا پنج روز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و این بها برای کرایه بیش از ۱۴ روز به روزانه چهار میلیون و ۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد. کرایه هر روز یک بی‌ام‌و ایکس چهار در اصفهان نیز برای سه تا ۱۴ روز، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بیش از ۱۴ روز هفت میلیون تومان است.

https://media.irasin.ir/d/2024/02/21/0/77071.png?ts=1708508701527

البته بازار خودروهای اجاره‌ای تنها مختص اتومبیل‌های وارداتی نیست و در این بازار اتومبیل‌های مونتاژی با کرایه روزانه یکی دو میلیون تومان نیز عرضه می‌شوند، مانند فیدلیتی که هزینه کرایه روزانه آن برای کمتر از پنج روز دو میلیون و بیش از پنج روز یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و یا اجاره روزانه جک جی پنج برای کمتر از شش روز یک میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و بیش از شش روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

https://media.irasin.ir/d/2024/02/21/0/77070.png?ts=1708508700932

https://media.irasin.ir/d/2024/02/21/0/77072.png?ts=1708508702559

در این میان شماری از نمایشگاه‌داران برای گذراندن چند روز لاکچری و رویایی، خودروهای خاص خود را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند، خودروهایی که تعداد آن‌ها در شهر زیاد نیست و هزینه کرایه آن‌ها برای یک هفته معادل قیمت یک پراید کارکرده است. پورشه ماکان به عنوان یکی از این خودروهای خاص در اصفهان، بیشترین رقم کرایه روزانه را در این بازار دارد، به طوری که قیمت اجاره روزانه این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اجاره روزانه شورلت کامارو نیز ۱۱ میلیون تومان هزینه دارد و این خودرو را می‌توان با پرداخت روزانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دو هفته یا بیشتر اجاره کرد. بی‌ام‌و ۷۳۰ مدل ۲۰۱۸ نیز روزانه ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ماهانه ۱۳ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

شرط و شروط اجاره کردن

پرداخت مبالغی معادل قیمت یک خودرو کارکرده تنها شرط اجاره خودروهای لوکس در اصفهان نیست و اجاره کننده باید در ازای اجاره سفته به ارزش خودرو به همراه مبلغی توافقی به صورت نقدی و چک ضمانت به مبلغ چند صد میلیون تومانی بسته به مدل خودرو و نظر نمایشگاه‌دار بپردازد. همچنین مبلغ یک تا دو میلیون تومان بعد از اتمام قرارداد برای پرداخت جریمه‌های خودرو علی‌الحساب به مدت دو ماه نگه داشته می‌شود و افراد کمتر از ۲۰ سال و بدون گواهینامه به هیچ عنوان قادر به کرایه خودروهای لوکس در اصفهان نیستند.

صاحبان نمایشگاه‌های اجاره خودرو در اصفهان در کنار این مبالغ نجومی، شروط دیگری نیز برای اجاره کننده می‌گذارد، برای مثال مشتری نباید با خودرو مسافتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در روز طی کند؛ درغیر این صورت به ازای هر کیلومتر اضافه باید جریمه بپردازد و یا درصورت عدم تحویل خودرو رأس ساعت مشخصی جریمه برای هر ساعت دیرکرد محاسبه می‌شود. بر اساس مشاهدات میدانی ابتدا تمامی این هزینه‌ها به صورت توافقی تعیین می‌گردد و سپس قرارداد اجاره خودرو به امضای طرفین خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =