بازار خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: وضعیت بازار خودرو بسیار نامطلوب است. به شخصه تاکنون چنین رکودی در اسفند ماه در بازار خودرو ندیده بودم و به طوری تقریبی هیچ معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. هرساله اسفند ماه بازار پر رونقی را برای خودرو فروشان به ارمغان می‌آورد ولی اسفند ۱۴۰۲ تأثیری بر بازار خودرو نگذاشت تا خواب زمستانی این بازار عمیق‌تر شود و به بهار ۱۴۰۳ راه پیدا کند. فعالان بازار دلایل مختلفی برای این رکود و تعمیق روز افزون آن عنوان می‌کنند، عده‌ای معتقدند نبود نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم بازار را راکد نگه داشته است و برخی دیگر انتظار مردم برای روشن شدن تکلیف خودروهای وارداتی و ورود اتومبیل‌های جدید را دلیل اصلی عدم رونق خرید و فروش در بازار عنوان می‌کنند. علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان درباره وضعیت بازار در آستانه سال جدید به خبرنگار ایراسین می‌گوید: وضعیت بازار خودرو بسیار نامطلوب است. به شخصه تاکنون چنین رکودی در اسفند ماه در بازار خودرو ندیده بودم. هر ساله در آستانه سال جدید تحت هر شرایطی شاهد رشد تقاضا برای خرید خودرو بودیم. ولی اکنون رکود بسیار شدیدی بر بازار وجود دارد و به طوری تقریبی هیچ معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به بلاتکلیفی بازار به عنوان دلیل اصلی رکود توضیح می‌دهد: قیمت اتومبیل‌ها مدام نوسان می‌کند و از طرفی بحث واردات خودرو مطرح است. طی یک سال گذشته مردم به ویژه خریداران منتظر مشخص شدن نتیجه واردات خودرو و تأثیر آن بر قیمت‌ها هستند که نتیجه آن رکود چشمگیر بازار است.

تخت گاز قیمت‌ها در بازار بدون مشتری

گشت و گذاری در بازار خودرو از نبود رونق و خریدار حکایت می‌کند. با این حال نبود مشتری هم مانعی بر سر راه رشد روز افزون قیمت اتومبیل‌ها نشده است و سقف شکنی‌های مدام نرخ دلار در بازار غیر رسمی، بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داده تا فروشندگان هر روز قیمت بیشتری نسبت به روز گذشته برای فروش خودرو خود اعلام کنند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت خودرو در بازار داخلی مطابق روند روزهای گذشته صعودی است و تارا اتوماتیک v۴ به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای ایرانی، روز گذشته بیشترین میزان افزایش قیمت را تجربه کرد تا با بهای یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان معامله شود. سپس باید به پژو ۲۰۷i پانوراما اتوماتیک TU۵P اشاره کرد که این هاچ‌بک محبوب با بهای یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. دنا پلاس توربو اتوماتیک از دیگر تولیدات لوکس ایران‌خودرو با بهای ۹۸۲ میلیون تومان در بازار حاضر شد. قیمت پژو پارس سال و پژو ۲۰۶ تیپ سه نیز به ترتیب به ۶۲۰ میلیون و ۶۴۰ میلیون تومان رسید. در این میان محصولات سایپا هم از قافله گرانی عقب نماندند، تیبا هاچ‌بک هفته گذشته در آستانه ۴۰۰ میلیون تومان قرار گرفت و در نهایت روز گذشته با افزایش هشت میلیون تومانی به ۴۰۵ میلیون تومان رسید. تیبا صندوق‌دار نیز با بهای ۳۹۵ میلیون تومان یعنی هم قیمت با کوییک در بازار معامله می‌شود. قیمت خانواده ساینا نیز بسته به مدل از ۴۱۸ شروع و به حوالی ۴۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =