• ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
  • کد خبر: 51763
  • readingTime: ۴ دقیقه
ویلا

نزدیک شدن به عید فطر و تعطیلات فروردین ماه باعث شده‌ تقاضا برای اجاره‌ ویلا در اصفهان افزایش پیدا کند. بررسی‌های میدانی از پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد اجاره روزانه ویلا برای عید فطر باتوجه به امکانات و محل آن از یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان تا ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هزینه اجاره ویلا در نصف جهان در آستانه عید فطر با توجه به رشد تقاضا افزایش چشمگیری یافته است، تا جایی‌که قیمت اجاره یک شب ویلا سوپر لاکچری در اصفهان با نرخ اجاره ویلا در استان‌های شمالی کشور نزدیک به دریا برابری می‌کند. بر اساس جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین هر چه ویلا به رودخانه نزدیک‌تر باشد، تقاضا برای آن بیشتر خواهد بود و به تبع با قیمت بالاتری اجاره داده می‌شود. با این حال با پرداخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان امکان کرایه یک ویلا نقلی ساده با نمای رودخانه برای تعطیلات عید فطر وجود دارد. البته بیشتر اجاره دهندگان ویلا به تعداد افراد توجه می‌کنند و حتی اگر ویلا بزرگ باشد باز هم برای نفرات آن سقفی تعیین می‌کنند تا اگر مستأجر نفرات بیشتری در ویلا مستقر کرد، از او هزینه بالاتری در ازای هر نفر دریافت کنند.

اقتصادی‌ها از شبی ۵۰۰ هزار تومان

ویلاها در اصفهان به ویژه نزدیک به رودخانه در مناطقی مانند چادگان و باغ‌بهادران از نظر متراژ و امکانات تنوع بالایی دارند، از ۵۰ مترمربع گرفته تا چند هزار مترمربع که هرچه متراژ ویلا بیشتر باشد قیمت اجاره آن افزایش می‌یابد. طی سال‌های گذشته و با توجه به تقاضای زیاد برای اجاره ویلا بعضی از شرکت‌ها اقدام به ساخت ویلاهای ساختمانی چهار یا پنج طبقه با نمای رودخانه کرده‌اند که در هر طبقه دو تا سه واحد قرار دارد. این دسته املاک اقتصادی‌ترین نوع ویلا در اصفهان به شمار می‌روند و با پرداخت دست کم ۵۰۰ هزار تومان در روزهای عادی، ۹۰۰ هزار تومان در آخر هفته و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای مناسبت‌هایی مانند عید فطر امکان اجاره آن‌ها وجود دارد، برای نمونه ویلای ۶۰ متر مربعی طبقه سوم در باغ بهادران به ظرفیت هفت نفر با نمای رودخانه و اجاره هر شب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای عید فطر آگهی شده است. ویلاهای اقتصادی اصفهان متراژی معادل یک آپارتمان نقلی با یک تا حداکثر دو خواب دارند و خبری از امکانات ویژه در آن‌ها نیست.

ل وکس‌ها از بر رودخانه تا مرق

ویلاهای لوکس متعددی در مناطق مختلف اصفهان وجود دارد ولی تراکم این ویلاها در سه منطقه باغ بهادران، چادگان و مرق بیشتر است. ویلاهای لوکس در باغ بهادران و چادگان در اطراف رودخانه احداث شده و از نمای زاینده رود برخوردارند که در آستانه عید فطر با مبالغ دو تا سه برابر بیشتر از روزها عادی اجاره داده می‌شوند، برای نمونه هزینه اجاره هر شب ویلا ۲۱۰۰ مترمربعی با نمای رودخانه در باغ بهادران با ظرفیت ۱۰ نفر برای تعطیلات عید فطر سه میلیون تومان قیمت دارد و حداکثر ظرفیت این ویلا ۱۵ نفر بوده که هزینه هر نفر بیشتر به صورت توافقی تعیین می‌شود، یا هزینه هر شب اجاره ویلا ۷۰۰ مترمربعی در چادگان نزدیک به رودخانه در آخر هفته برای هفت نفر سه میلیون تومان است و این بها برای عید فطر به چهار میلیون تومان افزایش می‌یابد. همچنین مستأجر باید در ازای هر نفر بیشتر برای هر شب ۱۵۰ هزار تومان بپردازد. با این حال ویلاهای لوکس اصفهان تنها در اطراف رودخانه قرار ندارند و می‌توان آن‌ها را در مرق، باغ زیار، درچه، آبشار و… نیز پیدا کرد. طبق آخرین آگهی‌های منتشر شده برای اجاره ویلا در پلتفرم‌های آنلاین اجاره یک ویلا لوکس به دور از رودخانه دست کم دو میلیون تومان خرج دارد، به عنوان مثال اجاره یک ویلا دو هزار مترمربعی در بهارستان با ظرفیت ۲۰ نفر در روزهای عادی دو میلیون تومان قیمت دارد ولی مالک هزینه اجاره این ویلا را در آستانه عید فطر به هر شب چهار میلیون تومان تغییر داده است، استخر به همراه دو اتاق خواب و سیستم صوتی جدید ازجمله امکانات این ویلا محسوب می‌شود. همچنین اجاره یک ویلا نوساز ۶۰۰ مترمربعی در آبشار با امکاناتی از قبیل استخر آبگرم، سه اتاق خواب و سیستم تهویه و روشنایی هوشمند در روزهای عادی سه میلیون تومان قیمت دارد ولی مالک این ویلا را با قیمت هر شب پنج میلیون تومان با ظرفیت ده نفر برای عید فطر آگهی کرده است. درمجموع قیمت ویلاهای لوکس اصفهان با توجه به امکانات آن مشخص می‌شود. اگر کسی تمایل به اجاره ویلا برای تعطیلات سه روزه عید فطر داشته باشد، مالکان به مستأجر تخفیف مناسبی ارائه خواهد داد.

سوپرلاکچری‌ها به قیمت ویلا کنار دریا

ویلای‌های سوپر لاکچری اصفهان در مناطقی مانند زردنجان، مشتاق و مرق احداث شده‌اند که از امکاناتی نظیر متراژ بالا با فضای سرسبز و مدرن، استخر و جکوزی، زمین بازی و میز بیلیارد، باربیکیو، آلاچیق مبله، اتاق خواب مستر و … بهره می‌برند. نرخ اجاره آن‌ها در روزهای عادی حدود ۱۰ میلیون تومان و برای مناسبت‌ها به بالاتر از ۲۰ میلیون تومان می‌رسد، از جمله آن‌ها باید به ویلا فول امکانات سوپر لاکچری ۶۰۰ مترمربعی با ظرفیت ۱۵ نفر در زردنجان اشاره کرد که هزینه اجاره آن از هر شب ۱۸ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان برای تعطیلات عید فطر افزایش یافته است. علاوه بر این اجاره ویلا ۹۵۰ مترمربعی در مشتاق با ظرفیت ۱۰ نفر در روزهای عادی ۱۵ میلیون تومان و برای تعطیلات عید فطر ۲۴ میلیون تومان هزینه دارد. اگرچه هزینه کرایه ویلاهای سوپر لاکچری در اصفهان با نرخ اجاره ویلا در استان‌های شمالی کشور نزدیک به دریا برابری می‌کند ولی تقاضا برای آن‌ها بالاست و بیشتر آن‌ها پیش از شروع سال جدید برای تعطیلات عید فطر اجاره شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =